» مقالات » مقالات هایبرد » شناساندن سایت به موتورهای جستجو

شناساندن سایت به موتورهای جستجو

شناساندن سایت به موتورهای جستجو

4889  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 19 اسفند ماه 1394

آیا میدانید کاربران اینترنتی برای جستجوی محصول و یا موضوع مورد علاقه خود در اینترنت از چه ابزاری استفاده می کنند.

آیا میدانید  کاربران اینترنتی برای جستجوی محصول و یا موضوع مورد علاقه خود در اینترنت از چه ابزاری استفاده می کنند. موتورهای جستجو، متداولترین ابزار برای جستجو در اینترنت به شمار می روند. چون موتورهای جستجو ترافیک زیادی را به سوی سایت روانه می کنند،از این رو لازم است نحوه کار مهمترین موتورهای جستجو و همینطور از نحوه طراحی سایت برای قرار گرفتن در فهرست سایتهای موتورهای جستجو آگاه باشید. وقتی مردم چیزی را از اینترنت جستجو می کنند، به ندرت پیش میآید که به غیر از صفحات اول نتایج جستجو، سایر صفحات رامشاهده کنند، به همین دلیل لازم است سایت شما جزع ۲۰ سایت اول نتیجه جستجو باشد.
اما پیش از ثبت سایت در موتورهای جستجو، باید اطمینان یابید که سایت به گونه ای طراحی شده که موتورهای جستجو می توانند آن را شناسایی کنند و این فصل قصد دارد با عناوین ذیل شما را در این زمینه راهنمایی کند:

·    روشهای شناساندن سایت به موتورهای جستجو
·    عناصر اصلی طراحی سایت برای تأثیرگذاری در موتورهای جستجو
·    استفاده از روشهای مورد استفاده رقبا و بزرگان صنعت به عنوان الگو
·      اهمیت محتوی سایت
·    اهمیت کلید واژه ها در تمامی اجزای سایت
·    Meta-tags و نحوه جاگذاری بهینه آنها در موتورهای جستجو

روشهای شناساندن سایت به موتورهای جستجو

·    ابتدا تعیین کنید کدامیک از موتورهای جستجو برای این کار مناسب هستند.
·    حتی الامکان از معیارهای رده بندی موتورهای جستجو و امتیازی که در الگوریتم به هر معیار داده می شود، آگاهی کسب کنید.

سپس باید:

·    کلید واژه ای را که بازار هدف از آن در موتورهای جستجو برای پیدا کردن محصولات شما استفاده می کنند، تعیین و مشخص نمایید.
·     آن کلید واژهها را در نقاط بخصوصی از صفحات سایت به کار ببرید.
·    سپس صفحات دارای کلید واژه خاص را در موتورهای جستجو معرفی کنید تا در موتورجستجوی هدف، به آنها رتبه ای اختصاص یابد.
این فصل نحوه انجام این کار را قدم به قدم آموزش می دهد.

شناخت موتورهای جستجو

موتورهای جستجو برای جستجوی دقیق در اینترنت از برنامه های هوشمند یا IntelligentagentS که بوت نیز نامیده می شود، استفاده می کنند و هنگام خواندن محتوای سایتها و نمایه کردن (فهرست کردن) سایتها از پارامترهای خاصی بهره میگیرند. این برنامه ها اطلاعات موجود در هر صفحه از سایت را خوانده و لینکهای موجود در آن را پیگیری می کنند. به عنوان نمونه، اسپایدر موتور جستجوی آلتاویستا به منظور نمایه کردن (Index) سایتها به طور مداوم در وب کاوش می کند. البته این کار با ثبت نام سایتها در موتورهای جستجو نیز صورت می گیرد. موتور جستجوی اینکتومی (Inktomi) نیز از یک اسپایدار استفاده می کند. با این وجود، یک کاربر قادر نیست مستقیماً در اینکتومی به جستجوی اطلاعات بپردازد و تنها می تواند سایت خود را در سایر موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی (Directories) که از فن آوری موتور جستجوی اینکتومی استفاده می کنند، به ثبت رساند. موتور جستجوی اینکتومی در میان سایر موتورهای جستجو بسیار اهمیت شمرده می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاملاً در دسترس اسپایدر این موتور جستجو قرار داشته باشد.
نکته : بیوتها برنامه هایی هستند که موتورهای جستجوی از آنها برای جستجوی در اینترنت و نمایه سازی (فهرست کردن) صفحات وب استفاده می کنند.
ثبت نام سایت در موتورهای جستجو بسیار ساده است. در بیشتر مواقع، فقط باید URL و یا نشانی اینترنتی خود را در فرمی وارد و ارسال نمایید. حتی اگر URL سایت را در موتورهای جستجو به ثبت نرسانید، سرانجام برخی از موتورهای جستجوی بزرگ سایت شمار را پیدا خواهند کرد. برای اینکه، بوتها در جستجوی سایتهای جدید، مدام در اینترنت به جستجو پرداخته و آنها را در بانکهای اطلاعاتی خود وارد میکنند. میلیونها سایت در بانکهای اطلاعاتی موتورهای جستجو وجود دارند، بنابراین پیشنهاد می کنم قدم پیش بگذارید و قبل از اینکه بوتها به سراغ سایت بیایند، سایت خود را زودتر در موتورهای جستجو ثبت کنید. پس از ثبت نام سایت در موتورهای جستجو، برخی از بوتها هر چند وقت یکبار از سایت دیدن کرده و تغییرات و موضوعات به روز شده آن را ثبت می کنند.
یکی از مشکلاتی که عموم بازاریابان اینترنتی با آن مواجهند، نحوه تاثیرگذاری بر موتورهای جستجو جهت نمایش صحیح سایت در نمایه این موتورها و اطمینان از ظهور سایت هنگام استفاده کاربران از عبارت جستجوی مرتبط است. علت دشواری پیدا کردن بسیاری از سایتهای جذاب و خلاق در اینترنت این است که این سایتها در نمایه موتورهای جستجوی بزرگ قرار نگرفته اند. اکثر کاربران اینترنتی (۸۵ درصد) برای جستجو در وب از موتورهای جستجو و یا فهرستهای موضوعی (Directories) استفاده می کنند. آنها با تایپ کلید واژه و یا عبارت مورد نظر این کار را انجامئمی دهند. در این قسمت نحوه شناساندن سایت به موتورهای جستجو را مورد بررسی قرار می دهیم. اکثر موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی به طور اشتراکی از فن آوری سایر موتورهای جستجو و یا فهرستهای موضوعی استفاده می کنند. در صورتی که سایت خود را در موتور جستجویی که از نمایه Inktomi استفاده می کند، ثبت کنید، نحوه طراحی سایت شما بر نحوه قرار گرفتن سایت در نمایه این موتور جستجو تاثیر میگذارد و تمامی موتورهای جستجویی که در نتایج جستجو به نمایه اینکتومی متکی هستند، به همین ترتیب اثر می پذیرند. به عبارت ساده تر، اطلاعات برخی از موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی در بعضی اشکال با سایر موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی با یکدیگر ترکیب شده و یا تابعی از یکدیگر هستند.
همیشه باید هنگامی طراحی سایت، موتورهای جستجو را به خاطر داشته باشید. هر یک از اجزای سایت حتی یک منوی پایین کشیدنی در صورتیکه به درستی در سایت قرار نگیرد، می تواند موجب بروز مشکلاتی در قرار گرفتن سایت در نمایه موتورهای جستجو شود. باید در حین طراحی سایت که نیازهای مخاطبان بازار هدف را در نظر میگیرید، مسئله شناساندن سایت به موتورهای جستجو را نیز کاملاً مدنظر قرار دهید. موتورهای جستجو می توانند ترافیک بسیار زیادی را برای سایت تولید کنند و این امر در صورتی محقق می شود که بتوانید سایت را طوری مدیریت کنید که در صدر فهرست نتایج جستجو قرار گیرد.

تعیین مهمترین موتورهای جستجو

 ابتدا مشخص کنید کدامیک از موتورهای جستجو در میان سایر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری دارند. سپس معیارهای رده بندی سایت را در این موتورهای جستجو و این که چه معیارهایی موجب  کسب رتبه بالا در فهرست نتایج جستجو می شود ، تعیین کنید.

آگاهی از معیارهای رده بندی موتورهای جستجو

هر یک از موتورهای جستجو دارای معیارهای رده بندی، الگوریتم و فرمول مخصوص به خود هستند و به هر معیار امتیاز متفاوتی می دهند. برای انتخاب موتور جستجو، باید حتی الامکان از معیارهای رده بندی و میزان امتیازدهی به هر یک از معیارها آگاهی داشته باشید. موتورهای جستجو برای کسب بیشترین سهم در بازار اینترنت، رقابت فشرده ای با یکدیگر دارند. در این محیط رقابتی هر اندازه یک موتور جستجو سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشد به همان اندازه نیز بر اعتبار شرکت راه انداز موتور جستجو افزوده می شود. به همین دلیل است که موتورهای جستجو فرمولهای خود را مرتبا تغییر داده و یا بهبود می بخشند. شما نیز بایستی از این تغییرات در فرمولها مطلع باشید و به همین ترتیب سایت خود را در موقع لزوم تغییر داده و یا مجدداً در موتورهای جستجو ثبت کنید. موتورهای جستجو برای نمایش نتایج جستجو از بانکهای اطلاعاتی گوناگونی بهره میگیرند. آنها الگوریتمها و فرمولهای مختلفی در رده بندی دارند و برای عناصر گوناگون در فرمولها، امتیازهای گوناگونی در نظر میگیرند. همچنین هر از چند گاهی در سیستم رده بندی تغییراتی ایجاد می کنند. به نظر پیچیده می آید؟
فرمول موتور جستجوی آلتاویستا نیز هنگام جستجو، کلید واژه های زیر را مورد جستجو قرار می دهد:
·    عنوان صفحه (Page Title)
·    Meta-tag  کلید واژه ( keyword meta-tag
·    Meta-tag  توضیحات ( description meta-tag
·    تگ comments
·    Header
سایر عناصر تاثیرگذار در این فرمول عبارتند از:
·    معروف بودن لینکهای موجود در صفحه
·     ارتباط لینکهای موجود در صفحه

موتور جستجوی EXCite نیز از بانک اطلاعاتی لوک اسمارت استفاده می کند و فرمولهای رده بندیآن شامل کلید واژه موجود در عنوان (Title) صفحه و داخل متن صفحه است.
گوگل از بانک اطلاعاتی OpenDirectory بهره میگیرد و فرمول رده بندی آن، کلید واژه های موجود در متن قابل رویت را (نه در meta-tag) جستجو می کند و به معروفیت لینکهای موجود در سایت، کیفیت لینکها و ارتباط لینکها با متن اطراف آن ارزش بسیار زیادی قائل است. موتورجستجوی Hot Bot از بانکهای اطلاعاتی زیر استفاده می کند:
·    Open Directory
·    Direct Hit
·    Inktomi

در فرمول رده بندی HotBot نیز، کلید واژه های موجود در بخشهای زیر مورد جستجو قرار می گیرد:
·    عنوان صفحه (page title
·    Meta –tag  کلیدواژه
·    Meta –tag  توضیحات
·    متن صفحه

نقاط مشترکی که موتورهای جستجو در آنها به جستجوی کلید واژهها میپردازند، عبارتند از:
·    نام دامنه ( (Domain name
·     عنوان صفحه (Page Title)
·    متن صفحه (Page Text)
·    (Keyword meta-tag) کلیدواژهmeta-tag
·    (Description meta-tags)  توضیحاتmeta-tag
·    Comments Tags
·    تگ Alt
·    Header

اکثر موتورهای جستجو به محبوبیت لینکهای موجود در سایت نیز امتیاز بالایی می دهند. موتورهای جستجو برای ارزش گذاری به لینکهای معروف سایت بسیار پیچیده عمل می کنند و این در حالی است که برخی از موتورهای جستجو به ارتباط لینکها امتیاز زیادی می دهند. به کلید واژه های اطراف لینک نیز امتیاز تعلق می گیرد.

اهمیت حیاتی کلید واژه ها

کلید واژهها یکی از مهمترین ارکان سایت را تشکیل می دهند برای اینکه موتورهای جستجو براساس کلید واژه ها رتبه سایت را تعیین میکنند و این واژه ها به احتمال زیاد واژه هایی هستند که مردم برای جستجو از آن استفاده می کنند. انتخاب و ترکیب صحیح کلید واژه ها در هر صفحه نقش مهمی در موفقیت سایت دارند. هنگام تهیه فهرست کلیدواژه ها، فقط از اسامی استفاده نکنید. روی کلمات انتخابی با دقت فکر کنید و کلماتی را انتخاب کنید که با محصولات و خدمات شما ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال، اگر سایت شما دارای اطلاعاتی درباره کاهش وزن است، کلید واژه های آن«وزن»، «کاهش وزن»، «رژیم»، «ورزش»، «تغذیه» و غیره خواهد بود. همچنین می توانید برخی از واژههایی که فواید دیدار از سایت را عنوان میکند، نظیر «لاغری»، «اندام موزون»، «سلامتی»، «خوش هیکلی» و غیره در فهرست کلید واژهها قرار دهید.
همواره مشتریان و یا بینندگان هدف را هنگام تهیه کلید واژه مد نظر قرار دهید. سعی کنید خود را بجای مشتریان قرار دهید و ببینید آنها وقتی میخواهند اطلاعاتی در موضوع کاری شما بیابند، از چه کلید واژه هایی استفاده می کنند. هرگز فکر نکنید وقتی مردم می خواهند سایت شما را پیدا کنند چه کاری انجام میدهند، بلکه به این فکر کنید آنها وقتی از وجود شرکت شما اطلاعی ندارند چه کاری انجام میدهند و در چه جاهایی به دنبال محصولات و خدماتی که شما عرضه میکنید، می گردند. اگر این کار به نظرتان دشوار می آید، سعی کنید از دیگران راجع به آن سوال کنید. با افرادی که شرکت شما را میشناسند و همینطور آنهایی که شما را نمی شناسند، به گفتگو بنشیند و از آنها بپرسید برایپیدا کردن سایتی همانند سایت شما از چه کلید واژههایی استفاده می کنند.
می توانید برای شروع از محصولات شرکت، بروشورها و سایر وسایل بازاریابی استفاده کنید و هر کلمه ای که ممکن است افراد با آن محصولات و خدمات شرکت را مورد جستجو قرار دهند، با دقت مشخص کنید. سپس در یک برنامه واژه پرداز فهرست چنین کلماتی را تایپ و ذخیره نمایید.
سپس، کلماتی که برای هدف تعیین شده مناسب نیستند و یا کلی و عمومی می باشند (مثل تجارت) حذف نمایید. هر یک از کلمات را بررسی کنید و از خودتان بپرسید اگر جای مشتریان بودید از چه کلماتی برای جستجو استفاده می کردید. همیشه از صورت جمع کلمات در کلید واژهها استفاده کنید. اگر در سایت خود کلید واژه «بازی» را بکار ببرید و شخصی کلمه «بازیها» را برای جستجو بکار برد، مسلما سایت شما جز فهرست نتایج جستجو به نمایش درنخواهد آمد. و این در حالی است اگر از کلید واژه «بازیها» استفاده کنید و شخصی با کلید واژه «بازی» جستجو کند، سایت شما حتماً جز فهرست نتایج جستجو خواهد بود. برای اینکه کلمه بازی بخشی از کلمه بازیهاست. هرگز از دو صورت کلمه (یعنی بازی و بازیها) استفاده نکنید، برای اینکه در این صورت موتورهای جستجو سردرگم می شوند و بهتر است از سایر کلید واژهها برای بالا بردن میزان شانس خود برای دستیابی به رده های بالای موتورهای جستجو بهره گیرید. تنها زمان مناسب برای استفاده از شکل جمع و مفرد زمانی است که شکل جمع کلمه، شکل مفرد کلمه را در بر نمیگیرد؛ به عنوان مثال کلمه dairy و dairies. در این مورد باید هر دو صورت جمع و مفرد را با هم در فهرست کلید واژهها بکار برید. نکته مهم دیگر این است که اکثر مردم برای جستجو در اینترنت از صورت جمع کلمات استفاده می کنند. احتمال جستجوی واژه «ComputerS» نسبت به واژه «Computer» بسیار بیشتر است.
حال شما فهرستی از بهترین کلید واژهها را تهیه کرده اید و می توانید در فهرستهای موضوعی (Directory) گوناگون هر چند تعداد کلید واژه که فهرستهای موضوعی اجازه می دهند، سایت خود را به ثبت رسانید. چون فهرست کلید واژه های خود را اولویت بندی کرده اید، به سهولت می توانید تا آنجایی که فهرستهای موضوعی اجازه می دهند، کلید واژه های خود را وارد نمایید. در مواقعی که یک فهرست موضوعی به شما این امکان را می دهد تا با یک URL چندین بار سایت را به ثبت رسانید، بایستی بر روی تعداد دفعاتی که می توانید تمامی کلید واژه ها را وارد نمایید، دقت و توجه داشته باشید. لازم نیست هر بار در اطلاعات دیگر تغییر ایجاد کنید، فقط کلید واژه ها را تغییر دهید
اگر قصد دارید هر یک از صفحات سایت را ثبت کنید، فهرست نهایی کلید واژه ها باید فهرستی قابل اعتماد باشد. برای هر صفحه ای که می خواهید در فهرست موتورهای جستجو قرار گیرد، فهرستی کامل و جامع از کلید واژه ها تهیه کرده و کلمات نامناسب را از آن صفحه حذف کنید. سپس درجه اهمیت کلمات باقیمانده را بر اساس محتوای صفحه الویت بندی کنید و برای هر صفحه ای که قرار است در فهرست موتورهای جستجو قرار گیرد، همین روش را اعمال کنید. لازم به ذکر است این روشبرای کلید واژه meta-tag هر صفحه نیز بسیار مناسب و کاربردی است.
اغلب اوقات این سوال پیش میآید آیا نیازی به وارد کردن نام رقبا در این کلید واژه ها وجود دارد یا خیر، پاسخ این سوال این است که اگر کسی رقبای شما را جستجو کند، با وجود کلید واژه رقبا، شما را نیز پیدا خواهد کرد. نظر شخصی بنده در این مورد منفی است. واقعیت این است که اغلب موتورهای جستجو تنها ۲۰۰ کاراکتر اولیه در کلید واژهها را میخوانند و امکان دارد در اثر وارد کردن کلید واژههای مربوط به نام رقبا و یا محصولات و خدمات آنها، شانس طلایی خود را از دست دهید. افزون بر این، اخیراً بر سر استفاده از نامهای رقبا در کلید واژه ها جنجالهای حقوقی نیز بوجود آمده است.

ارتباط با سایتهای ارائه دهنده خدمات کلید واژه

برخی از سایتها، خدماتی را در رابطه با انتخاب کلید واژه مناسب برای سایت ارائه میدهند. پیشنهادات این سایتها براساس آخرین نتایج بدست آمده از رکوردهای موتورهای جستجو می باشد

استفاده از کلید واژه های خاص برای صفحات خاص

مرحله بعدی معرفی هر یک از صفحات خاص با کلید واژه های خاص و مناسب به موتورهای جستجوست. در این مرحله هر صفحه با کلید واژه های مناسب در محل مناسبی از بانک اطلاعاتی موتورهای جستجو وارد می شود. علت معرفی هر یک از صفحات سایت این است که اطمینان یابید بدون در نظر گرفتن استفاده مخاطبان بازار هدف از کلید واژه ها و یا عبارت کلید واژه ای، یکی ازصفحات سایت در دو صفحه نخست فهرست نتایج موتورهای جستجو به نمایش در می آید.بسیاری از سایتها، تمامی صفحات را تنها با یک کلید واژه یکسان به موتورهای جستجو معرفی می کنند و امید آن را دارند که لااقل یکی از صفحات به رتبه بالایی نزد موتورهای دست یابد. معمولاً در این سایتها تمامی صفحات دارای Meta-tagS یکسان هستند. درست مثل این است که در یکقرعه کشی ۱۰۰ بلیط بخت آزمایی بخرید اما همه بلیطها یک شماره داشته باشند.
بهتر است برای هر یک از صفحات، کلید واژه های جداگانه و مناسبی تهیه کنید. توصیه میشود کلید واژه های خود را برای هر یک از صفحات در محلهای بخصوصی که در ذیل می آید، قرار دهید:
·    عنوان صفحه (Page Title)
·    ابتدای صفحه یعنی ۲۰۰ الی ۲۵۰ حروف اولیه صفحه
·    ابتدا، ما بین و یا پایان متن صفحه
·    در صورت استفاده از Frame بین تگهای< NOFRAMES>
·      تگ "Alt" تصاویر
·      meta-tagS کلید واژهها
·    Meta-tag  توضیحات
·    Comment tag
·    هر یک از تگهای <H/>headerS<H1 که که در صفحه بکار رفته اند
·    نام دامنه (Domain Name)

برخی از موتورهای جستجو، سایتها را بر اساس وجود کلید واژه ها در قسمتهای بالایی سایت رتبه بندی می کنند. به همین خاطر هر اندازه کلید واژه ها را در خطوط ابتدایی سایت بکار ببرید،سایتتان در صفحه نتایج جستجو در رده های بالایی ظاهر می شود.دوباره این مطلب را خاطرنشان می کنم که اگرچه لازم نیست یک کلید واژه را صد مرتبه تکرار کنید (چون برخی از موتورهای جستجو از این موضوع آگاهی دارند) می توانید تعداد محدودی از کلید واژهها را در هر یک ازصفحات سایت تکرار نمایید.
همچنین می توانید با استفاده از نرم افزارهای گزارش دهنده و تحلیل گر میزان ترافیک سایت ، میزان تاثیرگذاری کلید واژه ها و جاگذاری مناسب آنها را بررسی و کنترل نمایید. با استفاده از این نرم افزارها مشخص می شود مردم پس از تماشای چه سایتهایی سراغ سایت شما می آیند. حتی می توانید با اطلاعاتی که از طریق این نرم افزارها بدست می آید میزان ترافیکی که در نتیجه هدایت مشتریان از سوی موتورهای جستجو نصیب سایت شده ، بررسی نمایید. با بررسی دقیق این اطلاعات می توانید به طور دقیق پی برید که مردم برای پیدا کردن شما از چه کلید واژه هایی استفاده می کنند و بر همین اساس کلید واژههای خود را با کلید واژههایی که مردم بکار میبرند، تصحیح کنید. اصلاح و تغییر کلید واژه های مورد استفاده در سایت یکی ازمهمترین عناصر موفقیت نزد موتورهای جستجو است.

شناخت رقبا

رقبای خود را بشناسید. من این عبارت را زیاد بکار میبرم. منظورم از رقبا، بزرگان صنعت (رقبایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آنها در رقابت هستید) می باشد. نام رقبای خود را جستجو کنید و ببینید آنها برای Description و کلید واژه های خود چه کلماتی را بکار میبرند. سپس، با استفاده از کلید واژه های خود در موتورهای جستجو، اقدام به جستجو نمایید و ببینید چه سایتهایی در قسمتهای بالایی نتایج جستجو ظاهر میشوند. سپس یافته های خود از این جستجوها را در کلید واژه ها و نحوه کار برد آنها در سایت بکار گیرید.
حتما می پرسید دلیل این کار چیست ؟ پاسخ این است چون کشی از نحوه عمل موتورهای جستجو اطلاع دقیقی ندارد ، با جستجوی مهم ترین کلیدواژه ها و مشاهده سایت هایی با رتبه بالا و نحوه استفاده آنها از کلید واژه ها و توجه به محتوای صفحه ، عنوان صفحه ، description meta-tags  ، meta-tag  کلیدواژه و غیره می توانیم به نتایچ خوبی برای کسب رتبه بالا نزد موتورهای جستجو دست یابیم . به خاطر داشته باشید اگر آدرس سایت ، در فهرست نتایج جستجوی صفحات اول و دوم یا سوم نباشد، احتمال مشاهده سایت از سوی بینندگانی که مایلند از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد شوند، بسیار ناچیز خواهد بود.
بررسی کنید و ببینید رقبای شما برای Imeta-tags از چه واژه هایی استفاده می کنند. بدینوسیله نه تنها مطالب آموختنی بسیاری میآموزید، بلکه می توانید از اشتباهات رقبا نیز به نفع خود استفاده نمایید. پس از انجام تحقیقات درباره سایت رقبا، می توانید کلید واژهها و توضیحات مربوط به سایت خود را مطابق با اهداف و مخاطبان سایت تهیه نمایید.
برای کنترل meta-tagهای رقبای خود در Internet Explorer ابتدا به سایت رقیب رفته و سپس از میله ابزار روی منوی VieW کلیک کنید و از گزینه های موجود گزینه «Source» را انتخاب نمایید. با این کار کدهای مربوط به صفحه در نرم افزار متنی پیش گزیده به نمایش در می آید. در اکثر کامپیوترها این نرم افزار Notepad است. جستجوی اطلاعات مربوط به Met-tag رقیب در Netscape هم به همین آسانی است. ابتدا در میله ابزار روی View کلیک کرده و سپس Page Source را انتخاب نمایید.
این مطلب ادامه دارد..

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

بررسی دقیق آلتاویستا
ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی
شناساندن سایت به موتورهای جستجو
قسمت دوم شناساندن سایت به موتورهای جستجو
بهینه سازی موتور جستجو