» مقالات » مقالات هایبرد » بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو

4352  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 6 اسفند ماه 1393

طراحی سایت حرفه ایی، باید با یک ساختار محکم که استفاده از آن با SEO راحت باشد، طراحی شوند. برای اینکه استفاده از وب سایتتان با SEO راحت باشد، باید به نکات زیر توجه کنید

استفاده راحت باSEO (بهینه سازی موتور جستجو)
طراحی سایت حرفه ایی، باید با یک ساختار محکم که استفاده از آن با SEO راحت باشد، طراحی شوند. برای اینکه استفاده از وب سایتتان با SEO راحت باشد، باید به نکات زیر توجه کنید:
از Flash استفاده نکنید:اگر باید از Flash استفاده کنید، مطمئن شوید که در استفاده از آن صرفه جویی می کنید. محتوای Flash قابل پیدا کردن توسط عنکبوت های موتور جستوجو نیستند، بنابراین محتوایی که در داخل Flash قرار دارند، نمیتوانند در موتور های جستوجویی مثل Google، Yahoo، MSN یا Ask نشان داده شوند.
از قاب ها استفاده نکنید:عنکبوت های موتور های جستوجو، زمان زیادی را در جستوجو در سایت هایی که از قاب استفاده می کنند، صرف می کنند و بیشترشان به پیام زیر، موقع بازدید یک وب سایت که طراحی شده تا از قاب ها استفاده کند، می رسند: "متاسفم! شما به یک مرورگر دارای قابلیت قاب، برای دیدن این سایت نیاز دارید."
جستوجوی کلمات کلیدی: صفحهات وب سایتتان را با کلمات کلیدی مربوط به محتوای درون سایتتان بهینه سازی کنید. از ابزارهای جستوجوی کلمات کلیدی مثل Wordtracker یا Overture برای پیدا کردن بهترین کلمه ی مربوط به محتوای سایتتان استفاده کنید.
استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سایت:بطور قابل بحثی مهمترین عامل در SEO، این است که مطمئن شوید تگ های عنوانتان شامل کلماتی که در مرحله جستوجوی کلمات کلیدی پیدا کردید، می شوند.
استفاده از کلمات کلیدی در URL: مطمئن شوید کلمات جستوجو شده در عنوان صفحهات وب شما هم موجود هستند. برای مثال، اگر صفحه ای در سایتتان در مورد نوشیدنی های انرژی زا (Energy Drinks) می باشد، نام آن فایل به صورت (Energy-Drinks.html) ذخیره شده باشد. اگر می توانید از Dash ها { - }بجای underscoresها { _ }استفاده کنید.
راهیابیCSS / Stylesheet های CSS:راهیابی CSS، تضمین می کند که متن راهیابی وب سایت شما، قابل یافتن توسط عنکبوت های موتور های جستوجو می باشند. همچنین راهیابی CSS خیلی سریعتر از Load می شود و هرکسی می تواند آن را با هر مرورگری ببیند.
کلمات کلیدی در متن های قابل کلیک کردن: { نکته: متن های قابل کلیک کردن، متن هایی هستن که پررنگ تر و معمولا به رنگ آبی هستند و با کلیک کردن بر روی آنها یک تب دیگر، مربوط به آنها باز می شود.} در مورد Hyperlink های دورن و بیرون وب سایت شما، مطمئن باشید که کلمات کلیدی جستوجو شده را در متن های قابل کلیک کردن برای Hyperlink هایتان شامل کنید. این به موتور های جستوجو کمک می کند تا بهتر مشخص کنند که یک صفحه ی مشخص، درمورد چه چیزی است و به رده بندی آن صفحه کمک می کند تا با استفاده از کلمات کلیدی بالاتر رود.
عکسها:تگ های ALT، وجود هیچ متنی در عکس:{ نکته: تگ های Alt، کلمات یا عباراتی هستند که در محتوا و اصل یک عکس را برای بازدید کنندگان وب سایت مشخص می کنند.} نه تنها تگ های ALT برای معتبر سازی XHTML لازم هستند، بلکه برای اجزاء قابل دسترس وب ضروری می باشند. از آنجایی که عنکبوت های موتور های جستوجو نمی متن های عکسی را بیابند، سعی کنید از قرار دادن متن ها در درون عکس ها دوری کنید. اگرچه، اگر باید متنی را در درون یک عکس قرار دهید، از متن درون عکس بعنوان تگ ALT آن، استفاده کنید. عنکبوت های موتور های جستوجو، می توانند تگ های ALT را بخوانند ولی متن های عکسی را نه.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

بررسی دقیق آلتاویستا
ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی
شناساندن سایت به موتورهای جستجو
قسمت دوم شناساندن سایت به موتورهای جستجو
بهینه سازی موتور جستجو