» مقالات تجارت الکترونیک » بازاریابی اینترنتی » تبلیغات ثمربخش به صورت آنلاین (قسمت دوم)

تبلیغات ثمربخش به صورت آنلاین (قسمت دوم)

تبلیغات ثمربخش به صورت آنلاین (قسمت دوم)

4903  تعداد بازدید  |  شنبه 11 اردیبهشت ماه 1395

مطالعات نشان دادهاند که کاربران بیشتری برروی تبلیغات لابلایی (به نسبت بنرهای تبلیغاتی) کلیک می کنند. با این حال، بعضی ها هم از این شاکی هستند که این گونه تبلیغات زمان بارگذاری صفحات مورد نظرشان را طولانی می کند.

بنرهای تبلیغاتی جالب

در زیر چند مورد از اشکالات بنرها را از لحاظ فنی و حرفه ای به عنوان مثال ذکر می کنیم. این بنرها برای بینندگان جالب توجه هستند، چرا که از برخی لحاظ منحصر به فرد یا متفاوتند. این ویژگیها سبب می شوند که توجه بینندگان بیشتر جلب شود و ترغیب شوند که روی آنها کلیک کنند.
بنرهای تبلیغاتی که بزرگ می شوند. چنین بنرهایی به صورت یک بنر تبلیغاتی کاملا معمولی است، لیکن به محضا کلیک کردن روی آنها به جای آن که شما را از آن صفحه خارج و به سایت دیگری هدایت کند، در همان جا بزرگتر میشود. معمولاً روی آنها نوشته «کلیک کنید تا بزرگ شود»، و بدین ترتیب بیننده میتواند دریابد که علامت مزبور چه چیزی را تبلیغ می کند. برخی از بنرهای بزرگ شونده پیشرفته تر دارای تواناییهای تجارت الکترونیکی نیز هستند، که بدون وارد شدن به سایت، می توانید از همان جا سفارش کالا را بدهید.

بنرهای تبلیغاتی متحرک: بنر های تبلیغاتی متحرک شامل تعدادی تصویر در یک فایل هستند که با نظام معینی پی در پی ظاهر می شوند. احتمال این که کسانی روی این بنرها کلیک کنند بسیار بیشتر از بنرهای تبلیغاتی ثابت است، چرا که با حرکت تصاویر بر روی وب سایت، بینندگان بیشتر تشویق به خواندن مطالب روی آنها می شوند. به علاوه، این گونه بنرها امکان انتقال اطلاعات بیشتری را به بیننده میدهند، چرا که می توان از فایلهای گوناگونی استفاده کرد که هر کدام اطلاعاتی را به نمایش می گذارند برای آن که زمان بارگذاری چنین بنرهایی از طریق اینترنت زیاد به درازا نکشد، و به علاوه بیننده فرصت کافی برای تصاویر یا خواندن مطالب روی آنها را داشته باشد، نباید از دو تا چهار تصویر بیشتر استفاده کنید.
بنرهای تبلیغاتی به صورت منوی کشویی که دارای یک کد HTML نهفته هستند. اخیراً شاهد بنرهای تبلیغاتی بوده ایم که حاوی کد HTML به حالت نهفته هستند بدین ترتیب بیننده می تواند از یک منو کشویی، فرمان هایی را انتخاب کند که او را به وب سایت صاحب بنر تبلیغاتی متصل می سازند. این بنرها بسیار جالب اند، زیرا به جای آن که لازم باشد بیننده نخست کلیک کرده وارد سایت شما شود و سپس در آن به گشت و گذار بپردازد (مانند بنرهای تبلیغاتی معمولی)، مستقیماً بیننده را به صفحه دلخواه در سایت میرسانند. این نوع بنرهای تبلیغاتی برای برنامه های تبلیغاتی مبتنی بر همکاری نیز بسیار مفیدند. چندین شرکت که محصولات غیر رقابتی به یک بازار هدف واحد می فروشند، می توانند با استفاده از این بنرها در هزینه های تبلیغاتی صرفه جویی کنند.
تبلیغات لابلایی احتمالاً دارای تصاویر بزرگ، ارائه تصاویر به صورت پی در پی و اپلتهای بیشتری نسبت به بنرهای تبلیغاتی معمولی هستند. مطالعات نشان دادهاند که کاربران بیشتری برروی تبلیغات لابلایی (به نسبت بنرهای تبلیغاتی) کلیک می کنند. با این حال، بعضی ها هم از این شاکی هستند که این گونه تبلیغات زمان بارگذاری صفحات مورد نظرشان را طولانی می کند.
تبلیغات با استفاده از جاوا، فلش، و Shockwave: این گونه بنرهای تبلیغاتی امکان استفاده از رسانه های بسیار غنی را در تبلیغات فراهم می کنند. با استفاده از این تکنولوژی ها، می توانید حرکت و صدا را وارد تبلیغات خویش سازید. گرچه جاوا از نظر تکنولوژیک پیشرفته تر است و امکانات بیشتری را در اختیار شما میگذارد، ولی پیاده شدن این گونه فایلها طولانی تر است و این خطر را در بر دارد که اصلاً بیننده از دیدن آن منصرف شود. فلش اصلاً برای آن این به وجود آمد که زمان بارگذاری وب سایت، تصاویر متحرک آنلاین، و تبلیغات کوتاهتر شود. اگر میخواهید رسانه ای غنی را وارد بنرهای تبلیغاتی خویش سازید، احتمالاً فلش یا Shockwave مناسب ترند، چرا که زمان بارگذاری فایل بنر با استفاده از چنین نرم افزارهایی کمتر است.
تبلیغات شناور و DHTML: این تبلیغات زمانی ظاهر می شوند که برای نخستین بار صفحه وبی را ملاحظه میکنید، و این طور به نظر می رسد که به مدت ۵ تا ۳۰ ثانیه برفراز صفحه «پرواز» می کنند و یا در آن «شناورند». این تبلیغات ممکن است مانع دیدن صحفحه وب شوند، و اغلب تا زمان تکمیل بارگذاری فایل از وب، ماوس را کاملاً بی اثر می کنند، طوری که پیش از آن که به محتوای صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید، ناچار به دیدن آن هستید؛ میزان «عبور با کلیک» در این مورد زیاد و در حدود ۳ درصد است. این نحوه تبلیغات بسیار جالب توجه است، هر چند که عده ای مزاحمت های آن رازیر سؤال برده اند.
تبلیغات Unicast: گرچه این نحوه تبلیغات در حال حاضر چندان کاربرد گسترده ای در اینترنت ندارد، ولی شهرتش روز افزون است. تبلیغات Unicast اساساً شبیه تبلیغات تلویزیونی است، که پیامهای تبلیغاتی به صورت پنجره هایی مجزا بر صفحه نمایشگر گشوده می شوند. تصاویر هم متحرکند و هم صدا دارند، و ۱۰ تا ۳۰ ثانیه به طول میانجامند. گرچه شباهتی به تبلیغات تلویزیونی دارند، ولی از این لحاظ یک گام جلوترند، چرا که بیننده می تواند بر روی آنها کلیک کرده اطلاعات بیشتری به دست آورد. میزان «عبور با کلیک» در این نحوه تبلیغات ۵ درصد است.

اهمیت مکان قرار گرفتن بنر

درست مثل دیگر انواع تبلیغ، مکان قرار گرفتن آگهی ها بی نهایت مهم است. می توانید مکان های مناسب برای قرار دادن بنرهای تبلیغاتی به هر تعداد که بخواهید در صفحه پیدا کنید. همواره مطمئن شوید که مکان قرار گرفتن بنر تبلیغاتی تان با اهداف سایت همخوان و هماهنگ باشد.

موتورهای جستجو

اگر هدفتان این است که به تعداد بیشتری از مردم دسترسی داشته باشید، موتورهای جستجوی پرترافیک همان جایی است که دنبالش هستید. هزینه این نوع تبلیغات به ازای هر هزار نمایش معمولاً ۲۰ تا ۵۰ دلار آمریکاست. اگر خواهان آن هستید که در ارتباط با بازار هدف قدری انتخابی تر عمل کنید، در این صورت خریداری خدمات هدفمندتر از جمله بنرهای تبلیغاتی متناسب با کلید واژههای خاصی (بدین معنا که هر بار که کلید واژه در جستجویی مورد استفاده قرار گرفت، بنر تبلیغاتی نیز ظاهر خواهد شد). می تواند مفید باشد. تبلیغات هدفمند به طور کلی از ۶۰ تا ۹۰ دلار به ازای هر CPM می ارزند، ولی بیشتر اوقات به دلیل ارتباط بیشتر آنها با خریداران مورد نظر ارزش آن را دارند که قیمت بیشتری برایشان پرداخت کنیم. اگر صاحب خدمات خواب و صبحانه در اوکلاهما هستید، و «خواب و صبحانه در اوکلاهما» را به عنوان یک کلید واژه خریداری کردهاید، در این صورت هر وقت کسی در جستجوی «خواب و صبحانه در اوکلاهما» بود، بلافاصله بنر تبلیغاتی شما ظاهر خواهد

سایتهای محتوایی

اگر هدف تان این است که نظر افراد علاقمند بازار مورد نظر را به سوی خودتان جلب کنید، در این صورت تبلیغ برروی سایتهای محتوایی مناسب بی اندازه مؤثر خواهد بود. قیمت هر CPM تبلیغات بر روی سایتهای محتوایی، بسته به حجم ترافیکی که مشاهده خواهد شد و میزان تمرکز بر بازدید کنندگان مورد نظر، از ۲۵ تا ۵۰ دلار متفاوت است.

عوامل موثر در قیمت بنرهای تبلیغاتی

بهای فضای اختصاص داده شده برای بنرهای تبلیغاتی از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. بنرهای تبلیغاتی اغلب براساس تعداد مشاهده بنر یا عبور با کلیک از طریق آنها به فروش میرسند. همان گونه که پیش از این گفتیم یک نمایش عبارت است از یک بار مشاهده یک تبلیغ، و عبور با کلیک یعنی عملاً کلیک بر روی بنر تبلیغاتی و وارد شدن به سایت تبلیغ کننده. روشن است که قیمت هر بار نمایش از قیمت یک بار عبور با کلیک کمتر است. قیمت هر CPM بسته به این که در چه سایتی اقدام به تبلیغ می کنید. تا چه اندازه به مخاطبین مورد نظر خویش نزدیک می شوید، و چه اندازه ترافیک نصیب سایت می شود، متفاوت و از ۲۰ تا ۵۰ دلار در نوسان است. قیمت هر CPM در تبلیغات با کلید واژهها بین ۹۰ تا ۹۰ دلار در نوسان است. مبارزه تبلیغاتی با هدفگیری مکانی می تواند بسیارگران تمام شود. قبل از آن که چیزی را امضا کنید، سعی کنید کاملاً بفهمید که برای چه چیزی می خواهید پول پرداخت کنید. هنگامی که دارندگان سایتی به ازاء هر بار نمایش پول دریافت میکنند، معمولاً مشاهده بنر تبلیغاتی شما توسط تعداد مشخصی از افراد کاملاً تضمین شده است. این بر عهده فروشنده است که ترافیک به سایت خود را افزایش دهد. هنگامی قیمت بر اساس عبور با کلیک است، این دیگر بر عهده خودتان هست که بنر خود را طوری طراحی کنید که بیننده را ترغیب به کلیک کردن کند. سایت هایی که بر اساس واحد نمایش پول دریافت میکنند، رایجتر از آنهایی هستند که بر اساس عبور با کلیک قیمت گذاری میکنند. پرداخت به ازای هر بار عبور با کلیک دارای مزایای آشکاری برای تبلیغ کننده هستند. تبلیغ کننده ناچار نیست حتی یک سنت برای ده هزار نفری بپردازد که علامت تبلیغاتی را مشاهده کردند ولی بر روی آن کلیک نکردند. سایت هایی که از حجم زیاد ترافیک برخوردار نیستند، اغلب نرخ ثابتی برای دوره زمانی معینی دریافت میکنند.

نکاتی در رابطه با خریداری بنرهای تبلیغاتی

پیش از آن که چیزی را امضا کنید، لازم است به چند نکته توجه نمایید:
بازار هدف سایتی که می خواهید بر روی آن تبلیغات خود را نمایش دهید، تا چه اندازه به بازار هدف شما نزدیک است؟
چند سایت از این دست را در اینترنت می شناسید؟ آیا سایت زیادی وجود دارند، که می توانید با استفاده از آنها به مخاطبین واحدی دست یابید؟
چه اندازههایی برای بنرهای تبلیغاتی شما مجازند؟ به طور کلی، قیمت بنر با بزرگ شدن آن افزایش می یابد.
در هر صفحه چند بنر تبلیغاتی وجود دارد؟ هر چه تعداد بنرهای تبلیغاتی بر یک صفحه بیشتر باشد، قیمت هر مورد عبور با کلیک برای یک بنرهای تبلیغاتی معین بر روی آن صفحه کمتر خواهد بود. به طور کلی، هر چه تبلیغات بر روی یک صفحه بیشتر باشد، قیمت هر مورد تبلیغات کمتر خواهد شد.
آیا از سیستم نوبتی نمایش بنرهای تبلیغاتی استفاده می شود؟ آیا برنامه جامعی وجود دارد که خود به خود بینندگان را به مشاهده بنر تبلیغاتی مناسب هدایت کند؟ هر چه مخاطب هدفمندتر باشند، تبلیغات گرانتر خواهد بود؛ چنین سیستمهایی می توانند تبلیغات را به هر گروه بسیار محدودی از مخاطبین مورد نظر برسانند.
سایتهای رقیب سایت مذکور چه مقدار پول دریافت میکنند؟ آیا سایت از سیستم نرخ های متفاوت برای تبلیغات استفاده می کند؟اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان قادر به مشاهده بنر تبلیغاتی هستند.
کسب اطمینان از اینکه بینندگان آگهی تبلیغاتی را می بینند موضوع بسیار مهمی که اغلب نادیده گرفته می شود، این واقعیت است که هنوز هم افرادی هستند که با غیرفعال کردن تنظیمات کامپیوترشان برای انتقال تصاویر از طریق اینترنت، به گشت و گذار در آن می پردازند. معامله خوبی نیست، هست؟ حال اگر شما هم تبلیغات را خریداری کرده باشید، تکلیف چیست؟ آنها که مایل به دیدن تصاویر نیستند، پس چرا بر روی آنها کلیک کنند. یک راه ساده برای اطمینان از این که بیننده هنوز هم از محتوای بنر تبلیغاتی شما مطلع گردد، قراردادن یک کد اضافی (Alttag) بر روی بنر تبلیغاتی است. Alttag یک قطعه کد HTML است که به وب سایت شما افزوده می شود. این کد به مرور میگوید که اگر قرار نیست تصویری نشان داده شود، لااقل موضوع آن چیست. این جاست که می توانید زیرکی به خرج دهید، و طوری این کد را طراحی کنید که باز هم بیننده را تشویق به کلیک کردن کنید. به خاطر داشته باشید که وارد کردن Alttag به تمام تصاویر موجود بر روی وب سایت شما مهم است.

بنرهای تبلیغاتی در چه مکانهایی از سایت باید باشند

محل قرار گرفتن بنر تبلیغاتی درست مانند تبلیغات در روزنامه یا مجلات بسیار مهم است. مطالعه ای که در گذشته توسط فارغ التحصیلان دانشگاه میشیگان صورت گرفت، نشان داد که قرار دادن بنر تبلیغاتی بر روی گوشه راست پایین صفحه درست در کنار نوار پیمایش، موجب بیشترین عبور با کلیک خواهد شد. علت این است که وقتی کسی صفحه را تا پایین پیمایش می کند، چشمانش به گوشه پایینی و سمت راست صفحه دوخته شده، طوری که به آسانی آگهی مزبور را خواهد دید. مطالعه مذکور این نکته را نیز نشان داد که قرار دادن بنر تبلیغاتی در یک سوم مانده به پایین صفحه، ۷۷ درصد بیشتر از موارد قرار دادن آن در بالای صفحه موجب عبور با کلیک می شود. بیشترموتورهای جستجو بنرهای خویش را برای آن که بیشتر در معرض دید باشند، در یک سوم تحتانی صفحه جای می دهند.
هنگام قرار دادن بنرهای تبلیغاتی بر روی صفحه وب، هدف اصلی خود را، که همانا افزایش ترافیک به سایت است، همواره به خاطر داشته باشید. لازم است همیشه پیش از قراردادن بنر تبلیغاتی خویش بر روی سایتی، به تمام صفحه آن از بالا تا پایین با دقت زیاد نگاه کنید. منظور این است که جایی ازآن را پیدا کنید که از بیشترین ترافیک برخوردار است.

کار با شبکه های تبلیغاتی آنلاین

اگر هدفتان رسیدن به تعداد زیادی کاربر از طریق طیف گسترده ای از سایتهاست، شبکه های تبلیغاتی اینترنتی احتمالا وسایل مناسبی هستند. شبکه های تبلیغاتی دارای تعداد زیادی وب سایتهای گوناگون هستند که همه روز مردم از آنها بازدید میکنند. اگر قصد آن را دارید که به یک شبکه تبلیغاتی بپیوندید، به عنوان تبلیغ کننده شناخته خواهید شد. باید بنرهای تبلیغاتی خود را در اختیار شبکه تبلیغاتی قرار دهید، و مشخص سازید که چگونه می خواهید آنها را در معرض دید قرار دهید
مزیت پیوستن به یک شبکه تبلیغاتی آن است که چنین شبکه هایی نه تنها به سمت و سوی مخاطبین مورد نظر هدفگیری می کند، بلکه گزارشهای لحظه به لحظه از میزان موفقیت بنرهای تبلیغاتی در اختیارتان قرار می دهند. بدین ترتیب خواهید توانست ارزیابی روشنی از میزان موفقیت مبارزه تبلیغاتی کنونی خویش داشته باشید، و این فرصت را در اختیار شما می گذارد که چنانچه از نتایج به دست آمده خوشنود نیستند، استراتژی یا بازاریابی خود را تغییر دهید. ممکن است بخواهید رویکرد دیگری را در پیش گیرید، یا با طرح دیگری برای بنر تبلیغاتی به اهدافتان نزدیک تر شوید. نتیجه کار هر چه که باشد، شبکه تبلیغاتی می تواند اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارتان قرار دهد، تا بتوانیددارزیابی واقعی از مبارزه تبلیغاتی خویش داشته باشید.

صرفه جویی در هزینه ها به کمک برنامه های تبادل بنر

طرز کار برنامه های تبادل بنرها همان است که از نامشان بر می آید (یعنی بنر تبلیغاتی شما در ازای نصب بنر تبلیغاتی کس دیگری بر روی سایت وی قرار می گیرد) معنی این سخن آن است که سایت شما باید از حداقل استانداردها برخوردار باشد. همین که از آزمون سربلند بیرون آمدید، در تبادل بنرها یک کد HTML در اختیارتان قرار می گیرد که در صفحات سایتتان در محلی که قرار است بنر تبلیغاتی ظاهر شود، درج کنید. هر بار که این به جریان می افتد، یک بنر تبلیغاتی به صورت تصادفی تا در معرض دید بیننده قرار می گیرد. این روند ردیابی و ردگیری میشود. هر بنر تبلیغاتی که کد HTML آن در دسترس شما قرار و در معرض دید بیننده قرار می گیرد، نوعی اعتبار برای شما به ارمغان می آورد. این اعتباره معاملات پایاپای در سیستم تبادل بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید در ازای نشان دادن بنرتان بر روی سایتی دیگر از این اعتبار به صاحب آن سایت بدهید. گاه سهمی از اعتباراتی که به دست می آورید، به عنوان هزینه اداره این روند، نصیب خود ، تبادل بنرها می شود. در این سیستم تبادل، اعتبارات به کسانی که می خواهند تبلیغات کنند فروخته می شوند، و یا در خدمت پیشبرد امر تبادل قرار می گیرد. بخشی از این تبادلات بنر این امکان را شما فراهم خواهند کرد که بنرها را تنها در معرض دید بازار هدف قرار دهید. هنگامی که می خواهید تصمیم بگیرید که کارتان با کدام سیستم تبادل بنر تبلیغاتی مناسبت بی دارد، به محدودیت ها توجه کنید. اگر تبادلات بنرهای تبلیغاتی بدون محدودیت صورت میگیرد هرگز نخواهید دانست که چه چیزی را می توانید بر روی صفحه خویش قرار دهید. به تبادلات با تبلیغاتی که فاقد مشخصات مربوط به اندازه بنرهای تبلیغاتی هستند، نپیوندید. در این صورت است یک بنر تبلیغاتی بزرگ به ابعاد ۹۰۰×۱۵۰ پیکسل بر روی سایت شما قرار گیرد که کنندگان را منتظر نگاه دارد. دقت کنید که زمان بارگذاری فایل از اینترنت برای نمایش بنر تب بر روی سایت در حد معقولی باشد. در این جا به چند برنامه تبادل بنرهای تبلیغاتی به صورت آنلاین اشاره می کنم. فهرست کاملتر را می توانید با جستجوی عبارت «شبکه بنرهای تبلیغاتی» (banneradnet Work) در موتور جستجو مورد علاقه تان بیابید.

- Banner Swap (http://www.bannerwap.com)
- Cool Banner Exchange Network (http://www.coolbanners.com/bp)
- eBannerx.com(http://www.neobanners.com)

 

معاملات پایاپای به منظور کسب سود متقابل در تجارت بنر

استفاده از این تکنیک مستلزم آن است که با وب سایتهای دیگر در تجارت بنرهای تبلیغاتی اقدام به معامله پایاپای کنید. گاه که مشغول گشت و گذار در اینترنت هستید، به سایتی بر میخورید که به نظرتان با بازار هدافتان جور در می آید؛ در این صورت، می توانید با او وارد معامله شوید، و با فرستادن نامه الکترونیکی به صاحب و مسئول وب سایت پیشنهاد خود را برای قراردادن بنر مطرح کنید. دلیل این که فکر می کنید چنین معامله برای هر دو طرف سودمند خواهد بود، شرحی از سایت خود، محلی که دوست دارید بنر در آنجا باشد و این که می خواهید بنر تبلیغاتی طرف مقابل را در کجای سایت خود نمایش دهید، تمام اینها را در نامه خود توضیح دهید. وقتی که چنین ترتیباتی را دادید، حتماً نتایج حاصل از آن را نیز مورد پیگیری قرار دهید. اگر سایت شما ترافیک کمی داشته باشد، در این صورت ممکن است بینندگان بیشتری با دیدن بنر تبلیغاتی طرف شما از سایت شما خارج شود، تا آن که جذب آن گردد. همچنین به طور منظم سایت مزبور را چک کنید، تا مطمئن شوید که بنر تبلیغاتی هنوز و در طول مدت توافق شده در حال نمایش است.

توصیه هایی پیرامون آگهی های طبقه بندی شده

آگهی های طبقه بندی شده نیز در وب سایتهای گوناگون به نمایش در میآیند. برخی سایتها این گونه تبلیغات را به رایگان انجام می دهند؛ سایرین مبلغ اندکی دریافت می کنند. در این جا چند توصیه مهم برای انجام یک تبلیغات طبقه بندی شده مؤثر، خدمتتان تقدیم می کنیم: عناوین: عنوان آگهی شما بسیار مهم است. خط مربوط به موضوع آگهی تعیین کننده تعداد کسانی است که حاضر خواهند بود، بقیه آگهی شما را نیز بخوانند. به خطوط موضوع سایر آگهیها توجه کنید و ببینید که چه چیزی توجه شما را جلب میکند. تشویق: در تبلیغات طبقه بندی شده طوری عمل کنید که مردم تقاضای اطلاعات بیشتر کنند، نه این که هدف درخواست خرید فوری کالا باشد. بدین ترتیب می توانید طی نامه های شخصی تمام اطلاعات را برایشان بفرستید، و آنها را ترغیب به دادن سفارش کنید.

حالت دوستانه داشته باشید. آگهی های طبقه بندی شما نباید حالت رسمی و شباهت به متون تجاری رسمی داشته باشند، سعی کنید متن آگهیهای شما ساده و در عین حال دوستانه باشد.
درخواست اقدام به عمل، فقط درباره آنچه که می فروشید، اطلاعات ندهید. حتماً از خواننده درخواست عمل خاصی را بنمایید؛ به عنوان مثال: «همین حالا سفارش بدهید!»
آزمون هایی انجام دهید. چندین آگهی طبقه بندی شده بدهید، و در هر کدام از آنها از آدرس پستی متفاوتی استفاده کنید. بدین ترتیب می توانید بفهمید که کدام آگهی پاسخهای بیشتری را دریافت میکند. آنگاه می توانید بهترین آگهی را در مکان گوناگون بدهید، تا مشخص شود که کدام محل بیشترین میزان پاسخها را موجب می شود.
مسابقه ای از کار داشته باشید. مسابقه ای از پاسخ های خود داشته باشید، طوری که بتوانید با یک نگاه دریابید کدام آگهی موفق تر از همه بوده است.
ادامه مطلب را می توانید در کتاب 101 روش بازاریابی در اینترنت مطالعه بفرمایید.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

تبلیغات ثمربخش به صورت آنلاین (قسمت دوم)
تبلیغات ثمربخش به صورت آنلاین
هدف تبلیغات آنلاین
معایب تبلیغات آنلاین
مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین
آینده ای از تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین تجربه ای نوین در صنعت تبلیغات