» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » حلقه های وب یکی دیگراز ابزارهای تبلیغاتی دراینترنت

حلقه های وب یکی دیگراز ابزارهای تبلیغاتی دراینترنت

حلقه های وب یکی دیگراز ابزارهای تبلیغاتی دراینترنت

5375  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه 1395

حلقه های وب (WebringS) روش متفاوتی برای ساماندهی سایتها در اینترنت هستند. در حلقه های وب سایتها بر اساس مضمون و محتوای مشابه جمع آوری شده و در یک دایره یا حلقه بوسیله لینک با یکدیگر ارتباط مییابند.

حلقه های وب (WebringS) روش متفاوتی برای ساماندهی سایتها در اینترنت هستند. در حلقه های وب سایتها بر اساس مضمون و محتوای مشابه جمع آوری شده و در یک دایره یا حلقه بوسیله لینک با یکدیگر ارتباط مییابند. هر پیوند در حلقه وب به یک اسکریپت CGI در سرور حلقه وب ختم می شود که بیننده را به سایت بعدی در حلقه هدایت میکند. عملاً هزاران حلقه با موضوعاتی چون ارتباطات، بازی، هنر، مستغلات، و غیره وجود دارند. اگر حلقه ای مناسب سایت شما نیست، می توانید خودتان یکی به وجود آورید. انواع بازدیدکنندگان سایت شما که در حلقه و با شرکت دارند، مشتریان بالقوه شما خواهند بود که به محتوا و مضمون سایت شما پاسخ میدهند و در مورد محصولات وخدماتتان کنجکاوند. در این فصل به مطالب زیر می پردازیم:
حلقه های وب کدامند و چگونه کار می کنند؟
چه امکانات تبلیغاتی در حلقه های وب وجود دارند؟
هزینه تبلیغات در حلقه های وب چگونه است؟
چگونه میتوان حلقه و بی مناسب با اهداف شرکت پیدا کرد؟
چه منابعی برای حلقه های وب در اینترنت موجود ند؟
حلقه های وب؛ جانشینی کارآمد برای موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی
حلقه های وب به سرعت در اینترنت رشد پیدا می کنند و سادهترین راهپیمایش در اینترنت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهند. در هر یک از دهها تا هزاران حلقه موضوعی، وب سایتهای عضو با یکدیگر پیوند دارند، و بدین ترتیب این امکان را فراهم می سازند که بازدید کنندگان هدف، با سرعت و سهولت به سایتهای به هم پیوسته هدایت شوند.
مردم بیش از پیش از موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی، به عنوان ابزارهایی جهت یافتن و شناسایی سایت هایی با موضوعات خاص، نومید و ناراضی می شوند. جستجو با کلید واژههای اختصاصی همواره نتایجی میدهند که اغلب اوقات کاملاً بی ربط هستند. مثلاً اگر قصد دارید تعطیلات را در مکزیک بگذرانید، و میخواهید تفریح گاهها و استراحتگاه های واقع در آن جا را جستجو کنید، نتایج حاصل از موتورهای جستجو به احتمال زیاد سایت هایی را معرفی خواهند کرد که تا حدی ولی نه دقیقاً مربوط به آن چیزی هستند که در جستجویش هستید. این نتایج می توانند شامل عناوین کتب مربوط به مسافرت در مکزیک در سایت Amazon.com، صفحات شخصی حاوی تجربیات دیگران از سفر به مکزیک همراه با تصاویری از خانوادههایشان هنگام استراحت در آنجا، آژانسهای مسافرتی، و سایتهای شرکت های گردشگری باشند. ولی حلقههای وب بدین صورت نیستند، به همین دلیل حلقه های وب می توانند جانشینی برای موتورهای جستجو باشند. صاحبان سایتها به طور معمول دارای پیوندهایی با وب سایتهای دیگر هستند، تا بتوانند برای سایتهای یکدیگر تبلیغ کنند. حلقه وب بدین منظور به وجود آمد، که آینده معامله پیوندها را توسعه بخشد. یک حلقه وب سایتهای بسیاری با موضوع مشترک را به هم پیوند میدهد. دو سایت مهم ویژه حلقه و با عبارتند از
به نشانی Web Ring    http://dir webring.com/rw
به نشانی Ring Surf    http://www.ringsurf.com

حلقه وب چیست؟

حلقه وب متشکل از تعدادی سایت با موضوع معین است که در این مکان قرار گرفته اند. از جمله امروزه حلقه های وب مخصوص مهمانسراهای خارج از شهر،مراقب والدین،خودرو BMW ،وحس ششم (راه دور)، در فهرست عظیم حلقه های وب وجود دارند.گروههای اصلی موجود در WebRing  عبارتند از:
·    تجارت و امور مالی
·    فرهنگی و اجتماع به خانه و خانواده دولت و سیاست
·    کامپیوتر و اینترنت
·    سرگرمی و هنر
·    بازی ه بهداشت و رفاه
·    کار و هنرهای تزیینی
·    موسیقی استراحت و ورزشی
·    نواحی
·    عشق و دلدادگی
·    اعتقاد مذهبی
·    مدارس و آموزش
·    علم

Ring Surf نیز دارای موضوعات زیر است:
·    هنر و علوم انسانی
·    تجارت و اقتصاد
·     کامپیوتر
·     سرگرمی و هنر
·     خانه و خانواده
·    بازی
·    دولت و سیاست
·    بهداشت و رفاه
·    کار و هنرهای تزیینی
·    موسیفی
·     استراحت و ورزش
·     نواحی
·    عشق و دلدادگی
·    اعتقاد و مذهب
·    مدارس و آموزش
·    علم
·    بازی
·    بهداشت
·    کار و هنرهای تزیینی
·    اینترنت
·    متفرقه
·    جامعه و فرهنگ
·    استراحت و ورزش

هر یک از این موضوعات اصلی دارای تعدادی موضوعات فرعی است، و هر کدام از آنها نیزحلقه های جداگانه ای را در بر میگیرد.
حلقه ها می توانند شمار نامحدودی وب سایت را بپذیرند. ولی هر حلقه باید لااقل دارای ۵ عضو باشد امش در فهرست موضوعی بیاید. به طور کلی، اکثر حلقه ها دارای بین ۲۰ تا ۲۰۰ سایت در ست خود هستند. برخی حلقه ها کوچکترند، و برخی واقعاً بزرگ، طوری که گاه یک هزار سایت را مل می شوند. حلقه توسط یک صاحب وب سایت شروع به کار کرده، در آینده حفظ و نگهداری می شود. بازدید دگان می توانند با پیمایش پیوندها، که بیشتر اوقات در انتهای صفحات جای دارند، به هر کجا و هر یتی که دلشان بخواهد، بروند. در حلقههای وب در هر دو جهت می توان حرکت و سایتها را یکی یا به جلو یا به عقب بازدید کرد، یا پنج تا پنج تا از سایتها دیدن کرد. همچنین می توان به صورت سادفی سایتها را انتخاب یا همه سایتها را تک به تک نگاه کرد.
حلقه های وب سیستم خارق العاده ای هستند که برای تمام بینندگان و کلا مفتوح و رایگان می باشند. با شتر شدن شمار کسانی که حلقههای وب را ایجاد می کنند، در آینده شاهد رشد شگفت انگیز لقههای وب در نت خواهیم بود که بهترین راه برای گشت و گذار در وب محسوب می شوند، اکنون » مشغول نوشتن این سطور هستیم، Ring Surf دارای 24523 حلقه وب با 244033 سایت عضو است.

حلقه های وب چگونه کار می کنند؟

برای گشت و گذار در یک حلقه، تنها کاری که باید بکنید این است که از پیوندهای انتهای صفحه در ادار مخصوص استفاده کنید. در انتهای صفحات، سایتهای شرکت کنندگان حلقه وب و نوار پیمایش را حلقه را خواهید یافت. گرافیک حلقههای وب بسیار ساده و معمولی است و شامل پیوندی به سایت «بعدی» در حلقه، سایت «قبلی» در حلقه، یا یک سایت «تصادفی» در حلقه است. در بسیاری از وارد دارای انتخاب مشاهده فهرستی از «۵ تای بعدی» در حلقه یا کل «فهرست» سایتهای حلقه را شاهده کنید. همین که گشت و گذار در حلقه را آغاز کردید، دیگر اول و آخر مشخصی ندارید، دست مانند دایرهای از مواد و موضوعات مرتبط با یکدیگر برنامه حلقه وب معمولاً سایتهای غیر بل دسترسی را از فهرست حذف می کند، همواره این امکان را خواهید داشت که تمام حلقه را پیمایش نید. هنگام استفاده از موتور جستجو، فهرستی از سایتهایی که در حین جستجوی کلید واژه مورد لر یافت شده اند در اختیارتان قرار می گیرد، در حالی که تنها برخی از آنها سایتهای مناسب هدف  و منظور شما محسوب می شوند. شما سایت هایی را که در فهرست ذکر شده اند مشاهده میکنید، و بسته به مرورگر مورد استفاده تان از دکمه "Back" برای بازگشت به صفحه نتایج و انتخاب بعدی استفاده می کنید. در حلقههای وب این عقب و جلو رفتنها ضرورتی ندارد. پس از خاتمه مرور یک سایت می توانید به سایتی که مورد نظرتان است بروید، یا صرفاً سایتها را یکی یکی ببینید.

چگونه در حلقه های وب شرکت کنیم ؟

نخستین کاری که لازم است انجام دهیم، یافتن حلقه های وب مناسب برای محصولات یا خدمات است؛ یعنی آن حلقه هایی که در خدمت بازار هدف هستند. می توانید فهرستهای موضوعی را در سایت Web Ring در آدرس http://dir.webring.com/rw  , و نیز سایت Ring Surf در آدرس  http://www.ringdurf.com  مرور کنید.
پس از آن که حلقه وب مناسب را پیدا کردید، با صاحب آن تماس گرفته و درخواست عضویت می کنید. صاحب حلقه، سایت شما را مرور خواهد کرد، تا ببیند مناسب و «درخور» موضوع مورد نظر وی است یا خیر. پس از پذیرفته شدن، صاحب سایت کد مورد نیاز و تصاویر همراه آن را در اختیار شما قرار میدهد، که در صفحه خود درج نمایید. صاحب حلقه تمام مواد مورد نیازتان را تهیه می بیند؛ شما تمام آنها را داخل فایل HTML خود الصاق می کنید، و کار تمام است.
وقتی که کد را در سایتتان قرار دادید، Web Ring یا Ring Surf ترافیک سایت را مورد بررسی قرار می دهد و آمارهای مربوط به سایتتان را جمع آوری می کند؛ کاری که در مورد تمام سایت های حلقه وب انجام می دهند. این کار برایتان بسیار سودمند خواهند بود. چرا که خواهید توانست ببینید تا چه اندازه ترافیک سایتتان از طریق حلقه افزایش می یابد. هر صاحب وب سایتی که احساس کند هیچ یک از حلقه های وب موجود برایش مناسب نیستند، می تواند حلقه وب جدید را به وجود آورد. این کار به صورت درخواست ایجاد حلقه وب جدید صورت می گیرد. اگر این درخواست پذیرفته شد، Web Ring یا Ring Surf کلید کدها و دستورات لازم را در اختیارتان قرار میدهند. حلقه های وب جدید، پس از آن که لااقل شامل پنج سایت شدند،در فهرست موضوعی سایتهای فوق قرار می گیرند.

هزینه های مشارکت در حلقه های وب

هزینه مشارکت در این حلقه های وب عملاً هیچ است. هیچ مبلغی بابت درخواست، پذیرفتن درخواست کسی که قرار  است بر روی صفحه شما قرار داده شود، و نیز افزایش ترافیک ناشی از حلقه وب از شما طلب نمی شوند.

مزایای حلقه های وب

 حلقه های وب چه برای کاربران و چه وب سایتهای شرکت کننده، بسیار پر فایدهاند. منافع آن برای کاربران، عبارتست از:
حلقه های وب، هنگامی که در جستجوی چیزی بیشتر از اطلاعات صرف در مورد موضوع خاصی هستیم، ابزار بسیار مفیدی هستند. کاربرد حلقه های وب بسیار آسان است. حلقه ها یکی از کارآمدترین طرق یافتن مضمونی خاصی در اینترنت هستند.
حلقه های وب از دوباره کاری (که در مورد موتورهای جستجو بسیار اتفاق می افتند) جلوگیری می کند، یعنی یک سایت چندین بار برسر را همان سبز نمی شود. هر سایت در هر حلقه و با تنها یک پیوند دارد.
حلقه های وب سرعت جستجو را افزایش داده، زمان آن را کوتاهتر می کنند.
حلقه های وب، مانند موتورهای جستجو نتایج مناسب را غربال و برخی از آنها را حذف منافع سایتهای شرکت کننده در حلقه وب نیز عبارتست از:
مشارکت در حلقه وب بر شما بازدید کنندگان هدفمند وب سایت می افزاید.
سازمان دهندگان حلقه های وب، بررسی موفقیت حلقه شما را آسان میکنند. گزارش مربوط به ترافیک و آمار حلقه های «عالی و موفق» همواره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
حلقه های وب ترافیک خود را به سمت سایت شما میرانند.

بی میلی تجار در پیوستن به حلقه های وب

یکی از بزرگترین موانع بر سر راه حلقههای وب آن است، که بسیاری از تجار پیوستن به یک حلقه وب را در واقع پیوستن به رقبا تلقی میکنند .احتمالاً این طرز تفکر دلیل عدم مجبوبیت حلقه های وب در میان سایتهای شخصی و گروههایی است که علائق مشترکی دارند؛ و در عین حال، عدم موفقیت آنها را در جلب نظر جامعه بازرگانی مدرن توجیه میکند. ولی در این جا نیز حلقه های وب چیزهایی نیستند، که تجار کوچک و سایتهای خرده فروشی از آن روی برگردانند. به عنوان مثال، برنامه های حلقه ها و بنرهای تبلیغاتی از جمله راهبردهای بسیار عالی بازاریابی برای فروشگاههایی هستند که اشیاء با ارزش کلکسیونی می فروشند به خصوص اشیاء کلکسیونی که بسیار سخت پیدا می شوند. عضو چنین حلقه ای نبودن، اشتباه است؛ چرا که بالاخره مشتری به سایتی سر میزند و اگر کالای مورد نظرش را نیافت، جستجو تمام نیست - در اینجا نوبت سایت بعدی است چه بهتر که عضو حلقه ای باشید، شاید آن سایت بعدی شما باشید.
اخیراً شاهد رشد در کاربردهای تجاری حلقه های وب بوده ایم. این پدیده دلایل چندی دارد:
مقالاتی در مجلات بازاریابی اینترنت پیرامون حجم بالای ترافیک از این حلقه های وب به رشته تحریر در آمده اند. تجار، گاه به این نتیجه میرسند که حجم عظیم ترافیک به سایتشان از حلقه های وب نشات می گیرند. مقالات دیگری پیرامون منافع قرار گرفتن در کنار رقبا و اضافه شدن ترافیک هر دو رقیب نوشته شدهاند. برخی از این مقالات این موضوع را با آنچه که در دنیای واقعی در صنعت غذای آماده عملاً در حال رخ دادن است، پیوند دادهاند. به عنوان مثال، وقتی که رستوران مک دونالد باز می شود، می بینید که به سرعت رستورانهای دیگر مثل Pizza Wendy's BurgerKing KFC ،Hut، و TaCOBall همگی در نزدیکی مغازه مک دونالد باز می شوند. این یعنی کسب و تجارت بیشتر برای هر کدام از آنها.

سایر فرصتهای بازاریابی ناشی از حلقه های وب

پس از آن که حلقه وب جذابی برای بازار هدفتان یافتید، می توانید در آن شرکت کنید و از افزایش بازدید کنندگان سایت بهرهمند شوید. حلقه وب MaSSage and Body Work که در به نمایش در آمده، نمونهای از نوع حرفه ای حلقه وب است. این حلقه و با اختصاص به مدارس و مربیان ماساژ و خدمات پشتیبانی دیگر برای کارکنان این حرفه دارد. حلقه های وب انواع و اقسام فرصتهای دیگری را نیز عرضه میکنند.
می توانید برای برقرار کردن پیوندهای دو جانبه در فهرست شرکت کنندگان حلقه وب به جستجو بپردازید. همچنین می توانید برای مقاصد مربوط به تبلیغات با بنرهای تبلیغاتی در حلقه وب جستجو کنید. می توانید بنرها را مبادله کنید یا در ازای تبلیغ در این سایت پول پرداخت نمایید. می توانید سایتهایی را پیدا کنید که ممکن است برای همکاری تبلیغاتی مناسب باشند. می توانید با سایت دیگری که به آن پیوند دارید بن مبادله کنید؛ روشی که برای فروش محصولات غیر رقابتی به یک بازار هدف واحد بسیار مؤثر است.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت
حلقه های وب یکی دیگراز ابزارهای تبلیغاتی دراینترنت