» مقالات تجارت الکترونیک » بازاریابی اینترنتی » 10 مزیت دیجیتال مارکتینگ

10 مزیت دیجیتال مارکتینگ

10 مزیت دیجیتال مارکتینگ

5100  تعداد بازدید  |  جمعه 14 آذر ماه 1399

مزیت دیجیتال مارکتینگ 1. دیجیتال مارکتینگ برای شما درآمد ایجاد می کند 2. وقتی آنلاین تجارت می کنید تعداد مشتریان شما بیشتر می شود 3. دیجیتال مارکتینگ بدون صرف هزینه ای ، برای شما مشتری ایجاد می کند 4. دیجیتال مارکتینگ موجب صرفه جویی در وقت و هزینه (مقرون به صرفه است) و .....

۱۰ مزیت  دیجیتال مارکتینگ

1. دیجیتال مارکتینگ برای شما درآمد ایجاد می کند

2. وقتی آنلاین تجارت می کنید تعداد مشتریان شما بیشتر می شود

3. دیجیتال مارکتینگ بدون صرف هزینه ای ، برای شما مشتری ایجاد می کند

4. دیجیتال مارکتینگ موجب صرفه جویی در وقت و هزینه (مقرون به صرفه است)

5. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شغل است

6. دیجیتال مارکتینگ امکان ارائه خدمات به مشتری را فراهم می کند

7. دیجیتال مارکتینگ امکان دسترسی به کاربران موبایل و تلفن های هوشمند را فراهم می کند

8. دیجیتال مارکتینگ میزان بازگشت سرمایه را سریعر و بیشتر می کند

9. دیجیتال مارکتینگ به شما بستری برای رقابت برای جذب بازار می دهد

10. هر وقت خواستید سریع رشد کنید از دیجیتال مارکتینگ بهره بگیرید

 

1. دیجیتال مارکتینگ برای شما درآمد ایجاد می کند

در واقع اولین مزیت، شیرین ترین مزیت دیجیتال مارکتینگ است. هنگامی که مهارتهای مختلف  دیجیتال مارکتینگ را به صورت درست کسب می کنید ، محدودیتی در میزان درآمد نخواهید داشت.

روش های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق  دیجیتال مارکتینگ درآمد کسب کنید و من آنها را در اینجا توضیح داده ام. دیجیتال مارکتینگ درآمد نامحدودی برای شما ایجاد می کند! بر خلاف بسیاری از مشاغل دیگر ، هیچ محدودیتی در فیش حقوقی و درآمد شما وجود ندارد. با توجه به مشتریان خود و چگونگی انجام کار ، می توانید درآمد خوبی داشته باشید و در نتیجه پول نقد خوبی دریافت کنید!

بهترین نکته در مورد افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند این است که این سرویس فقط یکبار ایجاد نمی شود، بلکه کسانی که از سرویس دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند حاضرند همیشه به شما پول پرداخت کنند. البته اگر مشتری از کار شما راضی باشد ، این می تواند به این معنی باشد که مقداری درآمد منظم و همیشگی برای شما ایجاد می شود.

 

2. وقتی آنلاین تجارت می کنید تعداد مشتریان شما بیشتر می شود

دیجیتال مارکتینگ اساساً نوعی جذب بازار از طریق بستر دیجیتال است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید روی دیجیتال مارکتینگ چیست کلیک کنید.
این روش کسب و کار مانند روش های سنتی و معمولی که تا کنون می شناختیم نیست. روزهایی که مردم از طریق صفحات آگهی روزنامه ها و یا آگهی های کاغذی که به صورت تراکت پخش می شد به دنبال کالا و یا خدمات خود بوده اند، گذشته است. اکنون مردم یا از طریق موتوهای جستجوگر وب و یا از طریق شبکه های اجتماعی به نیاز های خود پاسخ می دهند. حتی تبلیغات سینه به سینه نیز نغییرات فراوانی کرده است.

اکنون، درصد زیادی از مصرف کنندگان، از اینترنت برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند.
می توانید از طریق کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

 مواردی از این قبیل عبارتند از: پلتفرم های  رسانه های اجتماعی (اینستاگرام ، توییتر، LinkedIn و غیره) ، بهینه سازی موتور جستجو ، بازاریابی از طریق ایمیل ، ویدئو مارکتینگ و گروه های واتس آپ و تلگرام موارد دیگر که جداگانه و به صورت مفصل در مطالب بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

3. دیجیتال مارکتینگ بدون صرف هزینه ای ، برای شما مشتری ایجاد می کند

در مورد اینکه مشتریان شما بدون اینکه هزینه ای کرده باشید. شما را پیدا کنند، چه نظری دارید؟

کیست که نمی خواهد ، ترافیک بازدید بیشتری داشته باشد، آنهم رایگان!! به خصوص ترافیک بازدید مخاطبینی که که به دنبال کالا و یا خدمات شما هستند؟ و اگر فکر می کنید این موضوع شگفت انگیز است ، لازم است یاد بگیرید که  چگونه می توانید وب سایت خود را بهینه سازی کرده و هزینه جذب مشتری خود را به کمترین میزان ممکن برسانید. برای این منظور به صورت مفصل در خصوص بهینه سازی موتورهای جستجوگر صحبت خواهیم کرد.

سئو یا همان بهینه سازی موتور های جستجوگر جنبه بسیار مهم و یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ است. سئو راهکاری است که باعث می شود وب سایت شما در هنگام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما در نتایج بالاتر موتور های جستجوگر قرار بگیرد.

نه تنها با استفاده از تاکتیک هایی که اکثر مردم و مدیران کسب و کار نمی دانند ، می توانیم در Google رتبه مناسبی را کسب کنیم، بلکه ما می توانیم این فرایند را هر روز بیشتر تکرار کنیم و حوزه کالا و خدمات خود را متناسب با مشتریان خود توسعه دهیم. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه سئو را انجام دهید.

 

4. دیجیتال مارکتینگ موجب صرفه جویی در وقت و هزینه (مقرون به صرفه است)

در بحث دیجیتال مارکتینگ نیازی به صرف وقت و وقت ندارید!

خیلی از شرکت ها با منابع بسیار زیادی وارد موضوع بازاریابی می شوند. شرکت های بزرگتر بیشتر هزینه بیشتری می کنند، ابزار های مختلفی خریداری می کنند افراد متفاوتی را در اختیار می گیرند و با جذب نمایندگی های مختلف و همچنین آگهی های پرهزینه به دنبال جذب بازار هستند. شما هم حتی اگر منابع کافی در اختیار دارید نیازی نیست حتما وارد بازی های سنتی شوید

شما می توانید از ابزار های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای توسعه بازار خود استفاده کنید. با هزینه و زمان بسیار کمتر و غیر قابل مقایسه!!

شما با  کمپین های مختلف دیجیتال مارکتینگ می توانید بدون هزینه های زیاد اقدام به جذب بازار نمایید. بهترین فرصت برای شما است که بیاموزید چگونه می توانید با هدف قرار دادن مشتریان مورد نظر خود و  با کمترین هزینه ممکن، هزینه تبلیغات و بازاریابی خود را کاهش دهید. یک استراتژی پیشرفته می تواند بالاترین میزان مشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

5. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شغل است

دیجیتال مارکتینگ روش بازاریابی شرکت ها را تغییر داده و این روش نوین سال ها  در شرکت ها باقی خواهد ماند زیرا حضور ما و مشتریان ما سال ها در فضای دیجیتال ادامه پیدا می کند، حتی دیجیتالی شدن با سرعت بیشتری نسبت به گذشته ادامه پیدا می کند. بنابراین شرکت ها و بنگاه های اقتصادی نیز چاره ای ندارند جز اینکه در فضای دیجیتال و با روش های دیجیتال مارکتینگ اقدام به بازاریابی نمایند. یک ماهی گیر هیچ وقت برای صید ماهی به کویر خشک و بی آب و علف نمیرود، ماهی گیر می بایست جایی باشد که ماهی هست. شما هم چاره ای ندارید برای بازاریابی می بایست وارد دنیای دیجیتال شوید. البته با رعایت قوانین بازی !!

این بدین معنی است که برای امنیت درآمدی ، شغلی و آینده کاری مان می بایست این مهارت را فرا بگیریم

در این میان با روش ها و راهکار های صحیح  دیجیتال مارکتینگ و سرمایه گذاری در این زمینه متوجه رشد و ایجاد موقعیت های شغلی و درآمدی خواهیم شد. رقابت در بین شرکت ها همچنان انگیزه اتخاذ استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را به دنبال خواهد داشت و سازمان ها برای اجرای این استراتژی ها به افراد حرفه ای بیشتری در این زمینه احتیاج خواهند بود.

 

6. دیجیتال مارکتینگ امکان ارائه خدمات به مشتری را فراهم می کند

ابزارهای تحلیلی مختلفی وجود دارد که می توانید به عنوان مالک یک کسب و کار عملکرد و داده های مشتریان خود را ردیابی و کنترل کنید

شما داده های دریافتی را تجزیه و تحلیل می کنید و از تحلیل داده ها میتوانید به نتایج جالبی برسید. اطلاعاتی را خواهید داشت که به وسیله آن ارتباطتان با مشتری را ارتقا می دهید و نیاز های او را به درستی متوجه می شوید و از ضعف های احتمالی خود مطلع می شوید

 

7. دیجیتال مارکتینگ امکان دسترسی به کاربران موبایل و تلفن های هوشمند را فراهم می کند

 

بیشتر افرادی که جستجوی  اینترنتی انجام میدهند و در اینترنت گشت و گذار می کنند بیشتر این کار را با تلفن های هوشمند خود انجام می دهند و این راه را برای اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ هموار می کند. دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا از یک  بازار بزرگ و خارق العاده بهره مند شوید ، بازار موبایل هوشمند باعث شده تا شرکت ها به بازارگسترده تری دسترسی داشته باشند و بتوانند روی مشتریان خود ساده تر و در عین حال عمیق تر تاثیر بگذارند. وقتی که شما از دیجیتال مارکتینگ بهره میگیرید در واقع تمام کسانی که گوشی هوشمند دارند را در تیر رس خود قرار می دهید. پس به راحتی می توانید د رجیب مشتریانتان باشید.

 

8. دیجیتال مارکتینگ میزان بازگشت سرمایه را سریعر و بیشتر می کند

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که صرف نظر از اینکه چه شغلی دارید و یا چه کسب و کاری را اداره می کنید ، هدف مشترکی بین شماو  تمام مشاغل و شرکت ها و کسب و کار ها وجود دارد و آن بازگشت سرمایه است.

طبق آمار ، فقط ۲۰ درصد مشاغل بیشتر از یک سال عمر می کنند. یعنی ۸۰ درصد کسب  و کار ها تا پایان  سال اول فعالیت از بین می روند

وقتی که شما از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار مورد نظر خود بهره گیری می کنید در واقع شما از یک نوآوری بهره گیری کردید که به شما کمک میکند کمتر هزینه کنید و راحتتر بازار را در دست بگیرید.

این واقعیت ثابت شده است که دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی از طریق روش های سنتی کارآمد تر است، با استفاده از این ابزار  ناخودآگاه درآمد بالاتری ایجاد خواهد شد و بی شک این برای شما و کسب و کار شما بسیار خوب است.

 

9. دیجیتال مارکتینگ به شما بستری برای رقابت برای جذب بازار می دهد

ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا برند سازی موفقی داشته باشید، وقتی ترافیک را افزایش می دهید افراد بیشتری شما را می شناسند و وقتی که خدمات و محصولات خود را معرفی میکنید ارزش ذهنی بالاتری در ذهن مخاطبین و مشتریان خود ایجاد خواهید کرد و همه اینها در جهت رشد درآمدی و برند شما خواهد بود.
بسیاری از برند ها و شرکت ها با استفاده از کانال های دیجیتال  مختلف موجود ، از جمله تبلیغات در سایت ها ، سئو ، PPC ، تلفن همراه و رسانه های اجتماعی ، در حال افزایش فعالیت های  دیجیتال مارکتینگ خود هستند. و دیجیتال مارکتینگ نه تنها قدرت شما در برابر رقابت با رقبا خواهد بود ، بلکه در جای خود امکان رقابت با شرکت ها و برند های بزرگ را نیز برای شما فراهم میکند

 

10. هر وقت خواستید سریع رشد کنید از دیجیتال مارکتینگ بهره بگیرید

یکی دیگر از مولفه های  مهم دیجیتال مارکتینگ، حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

درانواع پلتفرم های  شبکه های اجتماعی ، همه چیز به صورت صریح کار می کند. استفاده از ابزارهای رسانه های اجتماعی برای انتشار مطالب شما آسان است حتی اگر تکنیک هایی برای کمک به شما در خصوص  انتشار موثر وجود داشته باشد - مانند برنامه ریزی و ردیابی برخی از معیارهای اصلی برای دانستن اینکه چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست.
هر زمان که آماده انتشار محتوای خود در هر پلتفرم رسانه اجتماعی هستید ، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که آن مطالب را از طریق بستر رسانه ای دلخواه بارگذاری کنید! این سادگی عمل کلید اصلی مزیت دیجیتال مارکتینگ است

 

البته برخی از موارد وجود دارد که باید آنها را بدانید ، که عبارتند از: دفعات انتشار ، تعداد کاراکترها یا طول محتوای منتشر شده ، نحوه عملکرد هر یک از پلتفرم ها و دانش مفید بودن هر یک تا حد زیادی به شما کمک می کند تا پتانسیل رشد بازار خود را از طریق رسانه های اجتماعی به حداکثر برسانید.  شبکه های اجتماعی  فرصتی است که رایگان و ساده در اختیار شما قرا گرفته است.

به عنوان مثال اگر شما روزی یک پست در اینستاگرام بگذارید باعث می شود که تعاملی را با مخاطبین خود ایجاد کنید. ولی آیا اگر روزی ده پست بگذارید میزان مخاطبین شما ده برابر خواهد شد؟ جزئیاتی وجود دارد که در مراحل بعدی به آن خواهیم پرداخت. 

 

نویسنده: نادر تاجری