» مقالات تجارت الکترونیک » بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی چیست؟

11241  تعداد بازدید  |  سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 1396

به طور کلی واژهٔ بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق میشود.

مهمترین ویژگی تجارت الکترونیکی برای ارتباط سازمان یا فرد با کل مخاطبان و سازگار ساختن محصولات و خدمات با نیازهای افراد است. برآیند این عمل، رقابت شدید، تنوع عرضه کنندگان و محصولات و خدمات آنها و در نتیجه کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی مشتریان را در پی دارد. شاید تجار الکترونیکی هنوز برای بسیاری از مردم مفهوم جدیدی به نظر برسد، اما در عصر اطلاعات، هدایت فعالیتهای کسب و کار از طریق اینترنت، به ویژه برای شرکتهای کوچک و متوسط که میخواهند با شرکتهای بزرگتر رقابت کنند، بخش جدا نشدنی از پیکر فعالیتهای تجاری سازمان است. براساس اظهار نظر سازمان تکنولوژی اطلاعات، انقلاب تجار الکترونیکی به شرکتهای کوچک امید بخشید تا بتوانند در کنار شرکت های عظیم به تجارت بپردازند. شرکتهای کوچک باید عضو سیستم تجار الکترونیکی شوند، در غیر این صورت توانایی خودشان را برای باقی ماندن در صحنهٔ رقابت کسب و کار از دست خواهند داد. مبادلهٔ الکترونیک اطلاعات یکی از قدیمیترین و بنیادی ترین ابزارهای یکپارچه سازی فعالیتهای تجاری است. جالب اینکه به علت ماهیت سازگار استانداردسازی های صورت گرفته، این ابزار هنوز هم یکی از مفیدترین و پیشرفته ترین کاربردهای تجار الکترونیکی امروزی محسوب می شود. مبادلهٔ الکترونیک اطلاعات EDI، تبادل اطلاعات تجاری در یک الگوی استاندارد شده میان رایانه هاست. در تبادل الکترونیکی اطلاعات، اطلاعات براساس یک الگوی مشخصی که توسط طرفین مبادله کننده تعیین شده است، سازماندهی می شود، به طوری که اجازه می دهند رایانه ها بدون دخالت، مبادله را صورت دهند نیازمند هیچ گونه دخالت عامل انسانی یا ورود مجدد اطلاعات در دو طرف میسر نیستند. سه دلیل عمدهٔ زیر برای به کارگیری مبادلهٔ الکترونیک اطلاعات وجود دارد:

 • کاهش مبادلات کاغذی

• کاهش ورود مجدد اطلاعات

• سرعت و سادگی

از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود .به طور کلی واژهٔ بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق میشود. این بازاریابی نوعاً بر اصل «پرداخت به ازای هر کلیک» استوار است و شامل آگهی های تبلیغاتی موجود در سایتها، ایمیلهایی که برای معرفی محصولات ارسال می شود، آگهی های متحرک و جذاب گرافیکی، تبلیغ در موتورهای جستجو، تبلیغات در وبلاگ های مختلف و مقالات تبلیغاتی است.

 بازاریابی اینترنتی بخشی از تجار الکترونیکی است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بردارد. به طور کلی تجار الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است. در حال حاضر بیش از یک سوم مصرف کنندگان خانگی در آمریکا و بسیاری از نقاط اروپا که به شبکهٔ اینترنت دسترسی دارند، خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. این روش برای شرکت هایی که مایلند فعالیتهای از راه دور خود را گسترش دهند و اصطلاحاً آن را به تجارت آنلاین تبدیل نمایند، نیز ثمربخش است.

آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دههٔ ۹۰ برمیگردد، در آن زمان وب سایتها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایلهای متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایتهای مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.

مدلهای تجاری و اشکال مختلف آن

بازاریابی اینترنتی به چندین مدل مختلف وجود دارد و مدل های اصلی آن عبارتند از: business-to business که اصطلاحاً B2B نام گرفته و business-to consumer کهb2cنامیده می شود. در مدل B2B دو شرکت مختلف با یکدیگر به تجارت میپردازند، در حالی که مدل b2c مستقیماً با مصرف کننده در ارتباط است.

بازاریابی اینترنتی با مدل b2c آغاز شد و به تدریج مدل B2B نیز که پیچیدهتر از مدل اول بود پدیدار شد. مدل سومی نیز وجود دارد که چندان رایج نیست و peer-to-peer یا اصطلاحاً P2P نامیده می شود، در این مدل افراد اجناس مختلف را بین خود به اشتراک و معاوضه می گذارند. سایت Kazaa یک نمونه از P2P است که بر مبنای به اشتراکگذاردن انواع فایلها از جمله فایلهای موسیقی، فیلم، متن و غیره توسط کاربران، راه اندازی شده است.

مزایا

از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند. به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکتها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز است. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.

محدودیتها

محدودیتهای بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت میتواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت.

بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمسی، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمیدهد. برخی از فروشندگان عرصهٔ تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاستهای مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار میدهند.

اقدامات امنیتی برای خریداران و فروشندگانی که از تجارت آنلاین استفاده میکنند، نگرانی های امنیتی مسئلهٔ بسیار مهمی است. بسیاری از مصرف کنندگان از آنجایی که به امنیت اطلاعات شخصی خود در این سایتها اطمینان ندارند، در مورد خرید اینترنتی دچار تردید میشوند. اخیراً برخی از شرکت هایی که خدمات فروش آنلاین ارائه می دهند، از دادن هرگونه اطلاعات در مورد خریداران به شدت اجتناب میورزند. حتی شرکتهایی وجود دارند که در وب سایت خود به امنیت اطلاعات شخصی خریداران اشاره نموده و آن را صد در صد تضمین میکنند. در پاره ای موارد نیز این امکان در اختیار کاربر قرار داده می شود که پس از اینکه خرید شی به پایان رسید، اطلاعات شخصی خود را از بانک اطلاعاتی شرکت مورد نظر حذف نماید. به هرحال، بسیاری از خریداران آنلاین از این امر که ممکن است اطلاعات شخصی شان در اختیار دیگر شرکتها قرار بگیرد، کاملاً بی اطلاعند. در چنین حالتی هیچ راهی جهت متوقف نمودن این انتقال

اطلاعات وجود نخواهد داشت. امروزه شرکتهایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها هستند. پنهان سازی اطلاعات (Encryption) یکی از روشهای اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود. در این روش اطلاعات کاربران به کدهایی تبدیل می شود که دسترسی به اطلاعات آنها تنها با تائید شرکت مورد نظر امکان خواهد داشت. به عبارت دیگر با قوی تر شدن این سیستم، درجهٔ امنیت اطلاعات نیز بالاتر میرود.

تأثیرات بر صنایع مختلف

بازاریابی اینترنتی تاثیر فراوانی بر بازار صنایع مختلف از جمله موسیقی، بانکداری و خرید و فروش عتیقه داشته است، در صنعت موسیقی بسیاری از مصرف کنندگان و علاقمندان به جای خرید سی دی، از سایتهای اینترنتی MP3های مورد نظر خود را خریداری و دانلود می نمایند. مدتهای مدید، صحبت در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن دانلود فایلهای موسیقی، بحث روز دست اندر کاران این صنعت به شمار میرفت. بازاریابی اینترنتی بر صنعت بانکداری نیز بی تاثیر نبوده و روز به روز بر تعداد بانک هایی که خدمات آنلاین انجام می دهند، افزوده می شود. این سیستم به دلیل عدم نیاز به مراجعه به شعب بانکها، از طرف مشتریان مورد استقبال بسیار قرار گرفته است. آمار نشان داده در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر از ساکنان آمریکا عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. البته پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت اتصال اینترنت در گسترش این سیستمهای بانکی تاثیر چشمگیری داشته است. امروزه خدمات بانکی آنلاین یکی از پرسرعت ترین عملیاتی است که از طریق اینترنت انجام می شود. ۶۶ درصد از کل کاربران اینترنت، عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند

 

اما در بازاریابی اینترنتی چه مواردی را باید اجرا کنید :

1-      یکی از کارهایی که باید اولویت بالایی برای شما داشته باشد، جمع آوری آدرس پست الکترونیک بازدیدکنندگان سایت شماست. از زمان شروع سایت، به جمع آوری آدرس ها بپردازید. تهیهٔ یک لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یک باید است. هرچند ارائهٔ یک خبرنامهٔ الکترونیک بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. شما می توانید به لیست خود، تغییرات سایت، محصولات جدید یا هرچیز دیگری را که دوست دارید، ارسالی کنید. توجه داشته باشید تا زمانی که لیست شما کوچک است، میتوانید آن را توسط نرم افزار پست الکترونیک موجود در رایانهٔ خود پیش ببرید ولی وقتی لیست شما بزرگ شود، مثلاً از ۱۰۰ آدرس بیشتر شود، دیگر باید به دنبال ابزارهای مخصوصی مدیریت لیست باشید و یا از سایتهای مخصوصی این کار استفاده کنید. هرچند شخصاً تمایلی به نام بردن از سایت خاصی برای این کار ندارم، ولی چون خدمات سایت mailchimp.com کمک بزرگی در این زمینه برای من بوده، همیشه آن را به دیگران پیشنهاد می کنم.

2-      سایت شما ممکن است باعث پیروزی یا شکست شما شود. یک سایت با ظاهر حرفه ای نقشی اساسی در موفقیت شما دارد. اگر در طراحی یک سایت حرفه ای چندان مهارت ندارید، حتماً یک نفر حرفه ای برای این کار استخدام کنید. توجه داشته باشید که سایت حرفه ای به معنی یک سایت با امکانات گرافیکی بالا و بخشهای متحرک و یا حتی بخش های Flash نیست. سایت حرفه ای در نگاه اول ممکن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختار مناسب، راحتی حرکت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصاً با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبانهای مختلف و پارامترهای متعدد دیگری در حرفهای شدن سایت شما مؤثر هستند. وجود یک مشاور در این زمینه در کنار شما، خیلی به شما کمک میکند.

3-      اگر می خواهید پول زیادی به دست آورید، باید یک بازار خاصی را انتخاب کنید که نیاز ویژه ای از مشتری را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتی که نیاز شخصی آنها را پاسخ دهند خیلی دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن این نیاز باشید، برنده هستید. سعی نکنید در سایت خود همه جور خدمات یا محصولات را ارائه کنید. مثلاً برای خرید کتاب، یک سایت فرهنگی که روی فروش کتاب متمرکز است انتخاب می کنید یا یک سایت که از فروش گل و اسباب بازی گرفته تا فروشی لوازم منزل و شوکلات و کتاب ؟ حتی آمازون که همه چیز میفروشد، هنوز به عنوان یک کتابفروشی شناخته می شود تا یک اسباب بازی فروشی،

4-       ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. کلید ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما، برقراری هرچه بیشتر ارتباط از سایر سایتها به سایت شماست. هرچند لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اکتفا کنید. دو روش خوب برای ایجاد ترافیک به سایت شما عبارت است از: - اول :برنامهٔ همکاری فروشی (Affiliate program) - چنین برنامه هایی به برقراری صدها و حتی هزاران ارتباط از سایر سایتها به سایت شما کمک میکند. موضوع از این قرار است که شما برنامه ای طراحی می کنید که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طریق سایت خود بفروشد، درصدی از فروش به او تعلق میگیرد. حتی برخی برنامه ها، در جلب مشتری، حتی اگر فروشی هم صورت نگیرد، پول می دهند.

دوم: ارائهٔ خدمات و محصولات رایگان - ارائهٔ چنین امکانات رایگانی به جذب ترافیک زیاد به سایت شما کمک خوبی میکند. مثلاً ارائهٔ مقالات رایگان که دیگران بتوانند در سایت خود از آنها استفاده کنند و به سایت شما ارتباط دهند. کتابهای الکترونیک رایگان، نرم افزار، فایلهای صوتی که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودیهای طراحی شده برای گوشیهای موبایل و خیلی چیزهای جذاب دیگر.

اهمیت تبلیغات در اینترنت

مراجعان وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. برای موفقیت، آگهیها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد.

دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد، اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مربتاط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا این اتفاق میافتد؟

5-      فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سودآورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از:

- نرم افزار

 – اطلاعات

- سایتهای اختصاصی

 - خدمات اینترنت

6- معمولاً مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت میکنند. شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتریان خود حرکت کنید. این کار با نوشتن مقالات مفید، دوره های آموزشی و یا حتی با حضور فعال در اتاقهای گفتگوی مناسب با خدمات شما حاصل می شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اینترنتی میزند. شما باید در میان مخاطبان خود، اعتبار کسب کنید. اگر مشتری احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و به دست آوردن پول، می خواهید مشکل او را شناسایی کنید و به او در رفع نیازش، کمک کنید، خیلی راحتتر به شما اعتماد می کند.

7- خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ میکند. هرچند در تجارت، خیلی کارها را باید شخصاً انجام دهید و درگیر آنها شوید، خیلی کارها را هم می توان خودکار کرد، مثل: - مدیریت لیست آدرس ها - پیگیری ها با مشتری - پیام های خوشآمدگویی - پیغامهای تشکر - پیگیری سفارش ها - تائید سفارش ها این کار با استفاده از سیستم های پاسخگوی خودکار، کدها و برنامه های نرم افزاری قابل حصول است.

8- سازمان مناسب کار، یک دلیل اصلی موفقیت تجارت شماست.

- یک برنامهٔ کاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم کنید.

- از برنامهٔ دریافت پست الکترونیک با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیرشاخه های مختلف استفاده کنید.

- فایلها و شاخه های موجود در رایانهٔ خود را برای دسترسی راحتتر و سریع تر، تنظیم کنید.

 - یک صفحه "سؤال و جواب های مکرر" برای سایت خود طراحی کنید.

 - برای پیام هایی که به صورت متناوب ارسال می کنید، یک ساختار مشخصی تعریف کنید.

- در رایانهٔ خود یک صفحه شامل اطلاعات ورود به سایتهایی که با آنها همکاری دارید و آدرس وب آنها برای دسترسی راحتتر است، تهیه کنید.

9- بالاترین اولویت برای شما باید خدمات پس از فروش مناسب و رضایت کامل مشتری باشد. هرچند داریم در مورد دنیای اینترنت صحبت می کنیم ولی با مردمی که در دنیای واقعی زندگی می کنند سروکار داریم. خیلی هم به ارتباطهای مصنوعی و نرم افزاری و پست الکترونیک تکیه نکنید. خیلی از بازدیدکنندگان سایت شما میخواهند با یک نفر در بخش خدمات مشتری شما حرف بزنند و بعد خرید کنند. از امکانات پشتیبانی زنده (Live Agent) در سایت خود استفاده کنید.

10- برای به دست آوردن پول، باید پول خرج کنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری کنید:

- رایانه

- دسترسی به اینترنت

- نرم افزار

- ثبت دامنه

- میزبانی سایت

- آموزش شامل کتاب، سیدی و غیره

– تبليغات

11- خطرناکترین تهدید برای موفقیت شما و غیرحرفهای ترین کار در اینترنت، SPAM است. همیشه از آن دوری کنید.

مطالب بالا، لیست کاملی نیست و فقط به عنوان شروع و راهنما می تواند مفید باشد. مطمئناً مسائل و

نکات بسیاری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و شما بسیاری از آنها را می شناسید و به آنها عمل می کنید

اهمیت تبلیغات در اینترنت

مراجعان وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. برای موفقیت، آگهیها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد.

دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد، اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مرتبط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا این اتفاق میافتد؟

برای شروع باید علل موفقیت تبلیغات متنی در موتورهای جستجو را بررسی کنیم.

هر کاربری به دنبال یک هدف است ممکن است دنبال اطلاعاتی درباره دوربینهای دیجیتال باشد یا بخواهد کتابی خریداری کند. در هر صورت، توجه کاربر کاملاً به مسائلی معطوف است که به نحوی او را به هدف خود می رساند.

هنگامی که کاربر عنوانی برای جستجو وارد میکند، موتور جستجو آگهی هایی را که مستقیماً مربوط به موضوع جستجو باشد، بر میگرداند. بنابراین کاربران آنها را مشاهده و دنبال می کنند. حتی این گونه آگهی ها مؤثرتر از نتایج دیگر جستجو هستند، زیرا نشان دهنده اعتبار تبلیغ کننده و علاقهٔ او به جذب مشتریان است.

نشانه گرفتن اهداف کاربر

متوجه شدیم که رمز موفقیت تبلیغات مطابق بودن آن با اهداف کاربر است. برای رسیدن به این مقصود، آگهی های متنی روش مؤثری است. تبلیغات گرافیکی نگاه بیننده را به خود جذب می کند. اما تبلیغات هدفمند تضمینی برای جلب توجه و ذهن بیننده است. بنابراین باید مسائل جانبی و نمایشی نامربوط را کنار بگذارید و بسیار صریح موضوع فروش خود را به اطلاع بیننده برسانید. البته به همراه یک لینک به صفحه ای که اطلاعات جزئی درباره محصولات در آن قرار دارد. انتظار انتقال تمام اطلاعات از طریق یک آگهی بسیار غیر منطقی است و کسانی که سعی دارند مطالب زیادی را به زور در یک تبلیغ کوچک بگنجانند، منافع ابرمتنها را از دست می دهند. آگهی هایی که در مواقع مختلف ناگهان ظاهر می شوند یا تبلیغ در سایتهای خبری و دیگر سایتها بسیار وسوسه کننده است، اما با این کارها موفق نمی شوید زیرا در راستای هدف بیننده پیش نمی روید. کاربران اکنون میخواهند خبری را مطالعه کنند یا مشغول هر کار دیگری هستند که به خاطر آن به سایت آمده اند و تبلیغات در این زمان حتی اگر کشش زیادی داشته باشند، مورد توجه واقع نمی شوند. و هنگامی که کار آنها به اتمام می رسد و آماده دریافت تبلیغات هستند، آن آگهی ها دیگر وجود ندارند.

 

مزایای ثبات

بسیاری مواقع پیش آمده است که مشغول انجام کاری روی سایت هستیم و متوجه آگهی جالبی می شویم. این اتفاق معمولاً در زمانهای مرده ای که منتظر باز شدن صفحه جدیدی هستیم پیش میآید. یک پیغام روانی در ذهن ما ایجاد می شود که برگردیم و آن را ببینیم. اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ در برگشت، آگهی دیگری در آن محل قرار دارد و این مغایر با یکی از اصول اولیهٔ طراحی مناسب است: ثبات. مکینتاش در سال ۱۹۸۶ به طراحان توصیه کرد که اطلاعات را به طور ناگهانی از کاربران نگیرند. این مسئله مصداقهای متفاوتی دارد، ذهن کاربران در صورت مواجه شدن با ظاهر متفاوت یک صفحه مغشوش خواهد شد. مثلا زمانی که در حال خواندن روزنامه هستید، صفحه ها را بر میگردانید و داستان را دنبال می کنید و ناگهان چشمتان به آگهی جذابی میافتد به احتمال زیاد به خواندن خبر ادامه می دهید اما پیامی در ذهنتان حک می شود که بعداً برگردید و آن را ببینید. در برگشت هنوز هم آگهی در محل قبلی وجود دارد. وب سایتها هم باید به همین ترتیب عمل کنند. نباید میان کار مردم مزاحم آنها شد. باید به نحوی به آنها امکان داد تا بعداً به آن مراجعه کنند. حتی اگر از آن صفحه خارج شده باشند. مثلاً میتوان در محل مخصوص تبلیغات دکمه ای قرار داد که ده آگهی آخر را نمایش دهد. ما پیشگویی می کنیم که با این کار موفقیت آگهی ها افزایش مییابد. این راهکار شبیه روشی است که در صفحات اصلی سایت استفاده میشود و آرشیوی از رویدادهای اخیر سایت در آن تشکیل می شود. متأسفانه بیشتر وب سایتهای کنونی راه اشتباهی را برای تبلیغات طی میکنند و هر روز حجم آنها را بیشتر و آزاردهنده تر می کنند. حرکت در خلاف جهت اصلاً راه عاقلانه ای نیست.

آیا می خواهید آگهی شما مؤثر باشد؟

در سایتی که خوب طراحی شده آگهی بدهید. از منافع ابر متنها غافل نشوید و از همه مهم تر به مسائل روانشناسی دیداری و عمومی بینندگان دقت کنید.