» مقالات » مقالات هایبرد » ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی

ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی

ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی

5098  تعداد بازدید  |  دوشنبه 24 اسفند ماه 1394

آیا میدانید با وجود قریب به بیش از یک میلیون صفحه وب در شبکه گستره جهانی، مردم چگونه می توانند سایت شما را پیدا کنند؟

 

آیا میدانید با وجود قریب به بیش از یک میلیون صفحه وب در شبکه گستره جهانی، مردم چگونه می توانند سایت شما را پیدا کنند؟ یکی از راههای پیدا کردن سایت، ثبت آن در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی (Directories) است. اگر میخواهید موتورهای جستجو سایت شما را بشناسند، باید سایت خود را اصلاح و سپس آن در موتورهای جستجوی معروف ثبت کنید.
در اینجا منظورم از «موتورهای جستجو» همان موتورهای جستجو به علاوه فهرستهای موضوعی، اسپایدرها و Crawler ها است. موفقیت آنلاین در این عرصه زمانی حاصل میشود که سایت شما در صفحات اول و دوم فهرست نتایج جستجو به نمایش درآید. انجام این کار دشوار بوده و این مطلب قصد دارد اطلاعات لازم برای موفقیت در این کار را در اختیارتان قرار دهد و مشتمل است بر اطلاعاتی در مورد:
• موتورهای جستجو، فهرستهای موضوعی و معیار رده بندی آنها
• بررسی موشکافانه روند ثبت سایت در یاهو
• بررسی موشکافانه ثبت سایت در آلتاویستا
• ابزارهای ثبت سایت
• نکات مفید در رابطه با ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی

 

روند ثبت

اگر چه اغلب مردم موتورهای جستجو را با فهرستهای موضوعی، اسپایدرها و Crawler ها اشتباه میگیرند ولی وقتی بحث پروتکل ثبت پیش میآید تفاوت اصلی بین موتورهای جستجو، اسپایدر و Crawler آشکار میشود. موتورهای جستجو (مثل آلتاویستا، Hot Bot LycoS، گوگل و غیره) این اجازه می دهند تا سایت خود را به فهرست آنها اضافه کنید (Add your URL). وقتی آدرس سایت خود را اضافه می کنید، این آدرس در نوبت تعیین شده قرار می گیرد و پس از اینکه نوبت به شما رسید، بوت موتور جستجو از سایت دیدن کرده و نام آن را به بانک اطلاعاتی خود اضافه می کند. ولی برای ثبت در فهرستهای موضوعی نظیر یاهو، باید ابتدا به موضوع مرتبط با سایت خود بروید (به عنوان مثال اگر موضوع کاری سایت شما در رابطه با فروش کامپیوتر است به موضوع کامپیوتر در شاخه اینترنت مراجعه کنید) و لینک فرم ثبت سایت را جستجو کرده و سپس فرم مربوطه را با تمامی اطلاعات مورد نیاز تکمیل نمایید. برای ثبت در اسپایدرها و Crawler ها (WebCrawler و Meta Crawler) ابتدا به crawler مخصوص رفته و همانند کار با موتورهای جستجو، آدرس سایت خود را (Add your URL) اضافه می کنید.

 

نگاهی به موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی

در فصل قبل تفاوت موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی مورد بحث قرار گرفت. اگر چه مردم عبارت موتورهای جستجو را به اشتباه به جای عبارت فهرستهای موضوعی به کار میبرند، اما تفاوت های آشکاری بین این دو عبارت وجود دارد. به طور کلی، موتورهای جستجو دارای حجم عظیمی از فهرست سایتها بوده و برای اضافه کردن سایتها به فهرست خود از اسپایدرها استفاده می کنند ولی فهرستهای موضوعی بر خلاف موتورهای جستجو، فهرست کم حجمی داشته و دست بشر در فهرست کردن سایتها دخالت دارد. می توانید از روی اطلاعاتی که موتورهای جستجو فهرست های موضوعی هنگام ثبت سایت درخواست میکنند، متوجه تفاوت آنها شوید. به عنوان نمونه موتورهای جستجو آدرس سایتی که می خواهید آنرا ثبت کنید و برخی اوقات آدرس ایمیل را درخواست می کنند، در حالی که یک فهرست موضوعی معمولاً اطلاعات بیشتری از قبیل آدرس سایت طبقه بندی مورد دلخواه، عنوان سایت، تشریح سایت و شماره تماسی را از ثبت کننده سایت می پرسد
وقتی در اینترنت جستجویی انجام می دهید، موتور جستجو ظرف چند ثانیه میلیونها صفحه مربوط خواستی را جستجو کرده و سایتهایی را که پیدا کرده به ترتیب اهمیت و رتبه بندی در
جستجو نشان می دهد. به نظر شما موتورهای جستجو چگونه این کار را انجام می دهند ؟
موتورهای جستجو برای فهرست کردن سایتها از اسپایدرها بهره میگیرند. معمولاً اسپایدر یک وموتور جستجو، به محض دریافت تفاضای ثبت سایت در بانک اطلاعات، آنرا به فهرست خود اضافه می کند اما برخی اوقات به چند دلیل اسپایدرها نمی توانند سایت را به بانک اطلاعات اضافه کنند. مشکلات ناشی از قابها و یا ImageMap یکی از این دلایل بوده و ممکن است اسپایدر این سایت را به فهرست خود اضافه نکند. گرچه تعدادی از اسپایدرها به طور مداوم در وب برای یافتن سایتهای جدید جستجو می کنند، پیشنهاد می کنم هر چه زودتر برای ثبت تمامی صفحات سایت خود در موتورهای جستجو اقدام نمایید و از فهرست شدن صحیح تمامی صفحات مهم سایت در موتورهای جستجو اطمینان حاصل کنید. همچنین، پیش از ثبت، اسناد مربوط به ثبت سایت در موتورهای جستجو را کنترل کنید تا اطمینان یابید بیش از یکبار امکان ثبت وجود دارد یا خیر. برای اینکه برخی از موتورهای جستجو سایتهایی را که بیش از یکبار ثبت شده باشند، از فهرست خود حذف می کنند.
برخی از موتورهای جستجو در مورد تعداد صفحاتی که در یک روز می توان آنها را ثبت کرد در حال حاضر محدودیت هایی قائل هستند، به عنوان مثال تنها پنج یا ده صفحه را می توان در یک روز ثبت کرد. در حال حاضر آلتاویستا محدودیت خود را در مورد تعداد صفحات ثبتی در زمان مشخصی از میان برداشته است ، ولی لینکی به روند ثبت سایت اضافه می شود که مربوط به نرم افزار خودکار ثبت بوده و در مطالب  بعدی به طور مفصل تشریح می شود.
برخی از موتورهای جستجو از تکنولوژی یکدیگر استفاده می کنند. به عنوان مثال، LyCOS از بانک اطلاعات All the web  استفاده می کند و در نتیجه، نتایج جستجوی برخی از موتورهای جستجو
حال اجازه دهید به فهرستهای موضوعی بپردازیم. چون در فهرستهای موضوعی دست بشر دخالت دارد و شخصی به نام مدیر (Administrator) بر آن نظارت و مدیریت دارد، پر واضح است که مدت زمان بیشتری برای وارد شدن نام سایت در نمایه می طلبد. به طور کلی این زمان بین دو الی هشت هفته طول میکشد مگر اینکه برای وارد شدن نام سایت خارج از نوبت هزینه ای پرداخت شود. یاهو برای این کار مبلغ ۲۹۹ دلار دریافت میکند و پس از دریافت هزینه مربوطه، طی هفت روز کاری سایت را جهت وارد کردن به نمایه مورد بررسی قرار می دهد. یاهو وارد کردن نام سایت به نمایه خود را تضمین نمیکند و تنها مسئله ای که آنرا ضمانت می کند این است که سایت را ملاحظه و وارد کردن نام آن را در نمایه مورد بررسی قرار میدهد. از آنجایی که مدیران یاهو قبل از وارد کردن نام سایت در بانک اطلاعاتی، به دقت هر یک از صفحات سایت را بررسی می کنند به همین خاطر این کار مدت زمان بیشتری طول می کشد. مدیران یاهو قبل از اضافه کردن نام سایت، ارزشمند بودن سایت را مورد بررسی می دهند، لذا لازم است از سهولت کاربران هنگام استفاده از سایت، جذابیت ظاهری و محتوای غنی آن اطمینان یابند. اگر میخواهید سایت خود را در یک فهرست موضوعی به ثبت رسانید، لازم است برای پیدا کردن بهترین طبقه بندی برای سایت، وقت صرف کنید. ثبت سایت در طبقه بندی نادرست افزایش نامحسوسی در ترافیک سایت به دنبال خواهد داشت و آن هم در صورتی خواهد بود که کاربران بدون اینکه در جستجوی سایت شما باشند، وارد سایت شوند. همچنین امکان دارد در صورت انتخاب طبقه بندی نادرست، نام سایت اصلاً به بانک اطلاعات اضافه نشود. فهرستهای موضوعی همانطور که از نام آنها پیداست، در موضوعات گوناگونی طبقه بندی شده اند و این طبقه بندیها به زیر شاخه هایی تقسیم شده اند. به عنوان مثال، بخش مسافرت Look Smart دارای زیرمجموعه هایی با نام فعالیت ها، مقصد، باربری، نقل و انتقال و غیره است. اغلب این طبقه بندیها به زیر مجموعه های بیشتری تقسیم بندی می شوند و در لایه های عمیقتر طبقه بندیها تخصصی تر می شوند.
برخلاف موتورهای جستجو، رتبه سایت در فهرستهای موضوعی به طراحی سایت کمتر بستگی داشته و بیشتر به مراحل اولیه ثبت سایت بستگی دارد، به همین دلیل ملاحظه و بررسی روند ثبت در هر یک از فهرستهای موضوعی و نکات مربوطه به ثبت سایت در آنها اهمیت فراوانی دارد. از این رو هنگامی که می خواهید سایت خود را در فهرستهای موضوعی به ثبت رسانید، سوالات زیادی از شما پرسیده می شود. هر گونه اطلاعات اعم از عنوان، توضیح سایت (DeSCription) و یا سایر اطلاعاتی که در فرم مربوطه پر می کنید، بر رتبه بندی سایتتان تاثیر دارند. اسامی برخی از فهرستهای موضوعی معروف عباتند از:
Look smart •
Directory Project •

 

 به یاد داشته باشید ۸۵ درصد از کاربران اینترنت برای جستجو و یافتن اطلاعات از موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی استفاده می کنند. هنگام ثبت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی، موارد لازم برای ثبت را در یک فایل متنی سازماندهی کنید و هنگام پر کردن فرم مربوط به ثبت سایت این اطلاعات را کپی و در محل مناسب الصاق کنید. از صحت املای کلمات و رفع اشتباهات احتمالی اطمینان یابید. کنترل کننده های غلط املایی، غلط املایی برخی از کلمات را حتی اگر آن کلمه در فرهنگ لغت باشد، نمی گیرند. اطلاعاتی که برای هر صفحه در سایت فراهم کرده اید، باید شامل موارد ذیل باشد:
 

 

·    URL یا نشانی سایت
·    عنوان صفحه (Page Title)
·    10، ۲۵، و یا ۱۰۰ کلمه توضیحی (Description) صفحه (موتورهای جستجوی گوناگون تعداد کلمات متفاوتی را میپذیرند)
·    تشریح کامل مخاطبان سایت 

 

طبقه بندی و زیر مجموعه ای که سایت تحت آن طبقه بندی و یا زیر مجموعه ثبت می شود.
- اطلاعات مربوط به برقراری تماس
- نام شرکت
- نام مسئول جهت تماس
- آدرس پست الکترونیک
- نشانی شرکت
- شماره تلفن و فاکس

 پس از پر کردن فرمهای ثبت سایت در موتورهای جستجوی گوناگون و فهرستهای موضوعی آنها را چاپ کرده و بررسی کنید آیا تمامی اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده اید. هنگام پر کردن فرم ثبت سایت، حتماً تمامی فیلدهای فرم را با دقت پر کنید.
در صورت خالی گذاشتن فیلدهای فرم، برخی از موتورهای جستجو به طور خودکار فرم ثبت را نادیده میگیرند. همینطور هنگام انتخاب طبقه بندی و یا زیر مجموعه بسیار دقت کنید. شرم آور خواهد بود اگر با داشتن محصولات عالی، قیمت مناسب و سایت عالی، نام سایت در جایی قرار گیرد که مشتریان بالقوه هرگز فکر جستجو در آن محل به ذهنشان خطور نمی کند. برای کسب اطمینان از موتورهای جستجو، معروفیت خود را مرهون بانکهای اطلاعاتی عظیم حاوی فهرست وب سایتها هستند. به عنوان مثال دو موتور جستجوی معروف در نمایه خود دارای بیش از ۵۰۰ میلیون فهرست وب سایت هستند. گوگل هم اکنون ادعا میکند دارای بزرگترین فهرست با بیش از ۲ میلیارد صفحه  است

 


نکات مهم در ثبت سایت و بالا بردن رتبه آن

ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی در عین وقت گیر بودن، امری بسیار مهم و با اهمیت است. هرگز عجله نکنید. سعی کنید با طمأنینه و صرف وقت تحقیق کنید، استراتژیهای بکار رفته برای رتبه بندی سایت را بشناسید و برای دستیابی به نتایج مطلوب، اطلاعات مورد نیاز را فراهم کنید. پس از ثبت و ورود سایت در بانکهای اطلاعاتی، تغییر دادن آن بسیار مشکل است. در صورت ضیق وقت، می توانید سایت را در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی معروف ثبت کنید و اگر سایت از اهمیت چندانی برخوردار نیست می توانید آنها را در سایتهای چند منظوره به ثبت
اینکه چه اطلاعاتی برای ثبت سایت مورد نیاز است، ابتدا صفحه پرسش و پاسخ (FAQ) و یا دستورات مربوطه را مطالعه نمایید. قبل از فشار دادن بر روی دکمه Submit دست کم دوبار فرم را مرور نمایید. تصحیح و یا تغییر دادن اشتباه کاری بس دشوار خواهد بود و امکان دارد قبل از تصحیح اشتباهات صورت گرفته، سایت اشتباهاً در جای دیگری فهرست شود.

بررسی مجدد کلید واژه ها

از آنجایی که کلید واژهها از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، لذا لازم است دوباره آنها را مرور کنیم. کلید واژه ها کلماتی هستند که مشتریان هدف از آنها برای جستجوی انواع محصولات و خدمات شما در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی استفاده می کنند. کلید واژه ها در هر کاری که انجام دهید مورد استفاده قرار می گیرند و مهمترین عامل تعیین کننده در رتبه بندی سایت در فهرست نتایج جستجو موتورهای جستجوی مشهور می باشند. به عنوان یک قانون کلی، باید از کلید واژه های مناسب بهره گیرید. کلید واژهها باید در عنوان صفحه  (  ( page title  ، header  ، تگهای Alt  ، meta-tags  کلیدواژه ، description meta-tag  ، hyperlinkحتوای متنی و غیره بکار رفته باشند. یکی دیگر از قوانین این است که کلمات را به طور طبیعی بکار برید، بدین معنی که کلید واژه ها در متن اطلاعات سایت آمده است.
به عنوان مثال، توضیح سایتی (Description) که در آن یک سری از واژه ها به دنبال هم قرار گرفته اند، احتمال زیادی دارد رتبه پایینی نزد موتورهای جستجو کسب کند و یا به طور کلی حذف شود برای اینکه برخی از موتورهای جستجو چنین واژه هایی را نوعی Spamming تلقی می کنند. به طور کلی، ابتدا کلید واژه های مهم را بکار گیرید. بسیاری از موتورهای جستجو به کلید واژه هایی که ابتدای فهرست کلید واژهها و یا DeScription و یا غیره قرار گرفته باشند، تاکید بیشتری دارند. حتماً برای هر صفحه کلید واژههای متفاوتی استفاده کنید. هر صفحه با دارا بودن محتوای متفاوت و ویژگیهای منحصر بفرد شانس این را خواهد داشت تا بوسیله مخاطبان بازار هدف شناسایی شود. با بکار بردن کلید واژه های یکسان برای تمامی صفحات، خود را محدود به آن واژهها نکنید.

اهمیت Description و تاثیرات آن

بهتر است تعدادی توضیحات (deScription) متفاوت در اندازه های گوناگون ایجاد کنید. برای اینکه هر یک از موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی اندازههای متفاوتی از توضیح سایت را قبول می کنند. توضیح اولی را با ۱۰ کلمه شروع کنید، سپس ۲۵ کلمه، بعد ۵۰ کلمه و در نهایت ۱۰۰ کلمه. از تعداد صحیح واژه ها در توضیح مورد استفاده در هر یک از موتورهای جستجو اطمینان حاصل کنید. در غیر اینصورت از فهرست نتایج جستجو کنار گذاشته می شوید. Description باید به موقع کار خود را انجام دهد. هنگامی که سایت شما در ۲۰ الی ۳۰ سایت نخست نتایج موتورهای جستجو ظاهر میشود، این deScription است که تفاوت سایت با سایر سایتها را نشان می دهد. این توضیح سایت است که بیننده کنجکاو را تشویق می کند تا کلیک کرده و محتویات سایت را تماشا کند یا بدون توجه به سایت به سراغ سایر سایتها برود. همیشه کلید واژه های خود را در deScription بکار گیرید. ابتدا کلید واژه های مهم را ذکر کنید چون موتورهای جستجوی معروف به توضیحاتی که بیش از حد معمول کلید واژه داشته باشند، امتیاز کمتری می دهند. در صورت امکان، برخی از کلید واژهها را با کلید واژههای دیگری ترکیب کرده و سپس آنها را در description استفاده کنید. در description از مردم بخواهید از سایت دیدن کنند. آنچه از مردم بخواهید برایتان انجام میدهند، و مسلماً از نتیجه این کار شگفت زده خواهید شد. می توانید در lescription) این عبارت را بنویسید «همین الان از سایت دیدن کرده و در گروه خبری ماهیانه آن به طور رایگان ثبت نام کنید.»

ثبت سایت به دفعات

یکی از راههای قرار گرفتن سایت در نمایه موتورهای جستجو، ثبت آن به دفعات متعدد است. به دلیل اینکه هر صفحه سایت یک رکورد ورودی برای موتور جستجوی به شمار می رود و هر صفحه می توانید مشخص کنید که کدام صفحه ترافیک بیشتری در سایت ایجاد کرده است و صفحاتی که در ایجاد ترافیک تاثیری نداشته اند، مجدداً بررسی و اصلاح کنید و سپس در موتورهای جستجو ثبت کنند.
اطمینان حاصل کنید صفحه doorWay که ایجاد کرده اید، به صفحه ای که می خواهید نشان دهید ختم می شود. چون اغلب، کپی برداری از صفحات doorWay به سادگی صورت می گیرد ممکن است رقبای شما از doorway شما به عنوان یک الگوی آماده (template) استفاده کرده و آن را بر اساس اهداف خود تغییر و اصلاح نمایند. در صورت ایجاد صفحه door Way، دقت کنید از تگ meta refresh استفاده نکنید. علاوه بر این، اگر رقیب از صفحه شما کپی گرفته و آن را در موتورهای جستجو وارد کند، احتمال دارد بیشتر محتوا و مطالب صفحه تغییر نیافته باقی بماند. در این صورت، موتور جستجو تصور می کند شما با ثبت سایت کپی برداریشده قصد فریب آن را دارید و هر دو سایت فریب دهنده را از فهرست خود حذف می کند.

بررسی دقیق یاهو!

امروزه یاهو معروفترین فهرست موضوعی (directory) در میان کاربران اینترنتی است. در آوریل سال ۱۹۹۹ دیوید فیلو" و جری یانگ " یاهو را بنیان نهادند. روزانه میلیونها نفر از سایت یاهو بازدید می کنند و به طور قطع شما نیز می خواهید نام سایتتان در فهرست یاهو قرار گیرد. یاهو موتور جستجو نبوده بلکه یک فهرست موضوعی است.
یاهو دارای مدیرانی است که هر یک از سایتهای ثبت شده را مرور و بررسی می کنند. به طور پیش فرض، یاهو اطلاعات موجود در هر یک از طبقه بندیهای مخصوص به خود را به نمایش میگذارد. با اینحال، به کاربران یاهو این امکان داده شده تا در خارج از بانک اطلاعاتی با کمکفن آوری جستجوی Inktomiنیز به جستجو بپردازند.
برای مشاهده نتایجی که از موتور جستجوی Inktomi بدست می آید، در بالا و یا پایین صفحه ای که در آن جستجو کرده اید، روی «Webpage» کلیک کنید.
اطلاعات موجود در یاهو در ۱۶ طبقه بندی اصلی ارائه شده اند:
·    هنر و علوم انسانی
·    تجارت و اقتصاد
·     کامپیوتر و اینترنت
·     آموزش
·    سرگرمی
·     دولتی
·    بهداشت و سلامت
·     اخبار و رسانه * تفریح و ورزشی
·     مراجع و منابع
·     منطقه ای
·     علوم
·      علوم اجتماعی
·    جامعه و فرهنگ
هر یک از این ۱4 طبقه بندی های اصلی یاهو به زیر مجموعه هایی تقسیم می شوند که این زیر مجموعه ها نیز دارای زیر مجموعه هایی هستند و هر قدر به زیر مجموعه های پایینی نزدیک می شویم، محتوای موجود در این طبقه بندیها تخصصی تر می شوند. اگر میخواهید در طبقه بندیهای موضوعی یاهو در بهترین مکان و نقاط بالایی قرار گیرید، پیش از ثبت سایت، طبقه بندی مناسب با سایت خود را با دقت و صرف وقت پیدا کنید. در صورت ثبت سایت در طبقه بندی نادرست، کاربران نمی توانند سایت شما را پیدا کنند و امکان دارد سایت به بانک اطلاعاتی یاهو اضافه نگردد. ببینید رقبای شما سایت خود را در کدامیک از طبقه بندیها ثبت کرده اند و یا با استفاده از کلید واژههایی که فکر می کنید مردم برای پیدا کردن محصولات و یا خدمات شما از آن استفاده خواهند کرد، چندین جستجو انجام دهید تا به نتیجه مطلوب دست یابید. طبقه بندی که با صفحه شما ارتباط بیشتری دارد انتخاب کنید، اما به خاطر داشته باشید که وقتی جستجو انجام می شود، این طبقه بندیها به ترتیب حروف الفبا نشان داده می شود. به محض اینکه طبقه بندی مورد نظر خود را یافتید، روی دکمه « پیشنهاد سایت» (SuggeSta Site) کلیک کنید.
آیا قبل از ادامه کار، سایت خود را کامل کرده اید؟ یاهو سایتهایی را که دارای علائم «در دست احداث» (Under Construction) باشد، قبول نمیکند. سایتهای کامل و دارای محتوی و اطلاعات قابل قبول و ثابت با ظاهری زیبا و سهولت استفاده کاربران از آن، شانسی اضافه شدن در فهرست سایتهای یاهو را پیدا می کنند. از وجود نام سایت خود در directory سایت یاهو نیز اطمینان حاصل کنید چرا که امکان دارد قبلاً نام سایت در directory یاهو وجود داشته باشد و نیازی به ثبت آن نباشد. اگر نام سایت در directory یاهو وجود داشت و میخواستید در اطلاعات به نمایش در آمده تغییراتی ایجاد کنید، فرم مربوط را در آدرس http://add.yahoo.com/fast/change که مخصوص تغییر اطلاعات می باشد، پر نمایید.
حال که آمادگی لازم برای ثبت سایت را پیدا کردید، تمامی اسناد مربوط به ثبت را به دقت و حوصله مطالعه کنید. برای اینکه شانس اضافه شدن به directory یاهو را بالا ببرید، لازم است طبق دستورات آنها عمل کنید. مدیران یاهو روزانه با فرمهای ثبت نام بسیار زیادی مواجه میشوند، به همین دلیل فرصت نمی یابند سایتهایی را که طبق دستورات آنها عمل نکرده اند، بررسی و مرور نمایند. سند متنی که در آن تمامی اطلاعات مربوط به ثبت را ذخیره کرده اید، باز کنید. این سند در این مرحله به کار می آید. فرم ثبت نام را با دقت و کاملا پر کنید. پیش از ادامه روند ثبت، اشتباهات احتمالی را تصحیح کنید. نباید اشتباه کنید.
پس از ثبت سایت، صبور باشید. اگر نام سایت به بانک اطلاعاتی یاهو اضافه شده باشد، به طور متوسط شش الی هشت هفته طول میکشد تا مورد بازدید مدیران یاهو قرار گیرد. اگر فکر می کنید همه کارهای مربوط به ثبت سایت را به درستی انجام دادهاید، و مدت زمان لازم برای بازرسی سایت نیز به پایان رسیده ولی هنوز نام سایت خود را در فهرست نتایج جستجو مشاهده نمی کنید، مجدداً ثبت کنید. اگر از این کار هم نتیجه ای حاصل نشد، نامه ای (ایمیل) مودبانه به یاهو بنویسید و وضعیت خود را برای آنها تشریح و از آنها درخواست کمک کنید. اخیراً یاهو، در روند ثبت سایت برای سایتهای تجاری و بازرگانی تغییراتی ایجاد کرده است. هم اکنون یاهو در سرویس ثبت فوری سایت، مبلغ ۲۹۹ دلار آمریکا به طور سالیانه دریافت کرده و در عوضی بازدید از سایت را طی هفت روز کاری تضمین میکند. با اینکه همه می توانند از این سرویسی استفاده کنند، ولی فهرست شدن سریع سایت و یا حتی فهرست شدن آن تضمین نمیشود، با اینحال بدین معنی است که بازدید از سایت شما جزء الویت کاری مدیران بخشی ثبت سایت یاهواست. در قسمت ذیل برخی از نکات مربوط به ثبت سایت در یاهو ارائه می شود: ه به خاطر داشته باشید ثبت سایت تقریباً جزئی از کاری که در سایت انجام دهید، به حساب می آید بنابراین آنرا به درستی انجام دهید. یاهو یک directory است نه موتور جستجو،

 

بدین ترتیب روشهای طراحی سایت برای شناخته شدن نزد موتورهای جستجو در اینجا کاربرد ندارد.
 

 

• اطمینان حاصل کنید آنچه ثبت می کنید با آنچه سایت درباره آن است، یکی باشد. مدیران یاهو سایت را به دقت بررسی کرده و اگر تشخیص دهند توضیحی که برای سایت نوشته اید با آنچه در سایت وجود دارد مطابقت ندارد، هرگز سایت را به فهرست خود اضافه نخواهند کرد.
• سعی کنید کلمات توضیحی leScription) حداکثر ۲۵ واژه و یا کمتر باشد و کلید واژههای توضیحی در description نیز وجود داشته باشند. یاهو این حق را برای خود محفوظ میداند در صورت عدم تطابق description سایت با محتوای سایت، تغییراتی در آن ایجاد نماید. شما تنها کسی هستید که می دانید چه اطلاعاتی در description سایتتان مهم است، بنابراین شاید نخواهید که مدیران یاهو description سایتتان را اصلاح کنند، چرا که با از دست دادن آن اطلاعات مهم، ممکن است ترافیک کمتری نصیب سایت شود. همچنین به خاطر داشته باشید که ثبت سایتهایی که جنبه تبلیغاتی دارند، مورد قبول یاهو نیست و سایتهای جامع و کامل با اطلاعات ثابت، شانس اضافه شدن در directory یاهو را پیدا می کنند.
• Title سایت باید دارای عبارات کوتاه و مرتبط باشد نه چیزی مثل «بهترین سایت باغداری در وب». از کلید واژههای توضیحی نیز در title استفاده کنید. title صفحه هنگام جستجو به عنوان مرجع مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در صفحه نتایج جستجو نیز litle صفحه به ترتیب حروف الفبا نشان داده می شود. حتی الامکان، سعی کنید title صفحه را با حروفی شروع کنید که در ابتدای حروف الفبا قرار دارند. در صورت عدم صحت title سایت به ثبت رسیده، یاهو فرض را بر این می گذارد که ثبت این سایت Spam بوده و آن را از لیست حذف می کند. به عنوان مثال در title صفحه هرگز چنین چیزی ننویسید: «AAAGardening SupplieS» و اگر این نام، نام سایت شما نمی باشد، فقط به خاطر ظاهر شدن در صدر نتایج جستجو این عبارات را در title سایت بکار نبرید. در اینجا نیز مثل deScription) سعی کنید عبارات مورد استفاده در title با محتوای سایت همخوانی داشته باشد.
• هنگام ثبت سایت، سعی کنید در title و description صفحه از کلمات ترکیبی استفاده کنید. سایت رقبای خود را کنترل کنید و ببینید چه کسی در صدر صفحه نتایج
جستجو قرار دارد و چه طور به این مقام دست یافته است
-    اگر درصدد هستید به ترافیک سایت در سطح محلی دست یابید، بهتر است در یک طبقه بندی منطقه ای، سایت خود را ثبت کنید.
-    هرگز فرم ثبت سایت را با حروف بزرگ پر نکنید. از صحت دستور زبان و املای کلمات به کار رفته اطمینان حاصل کنید و پسری از کنترل مجدد و اطمینان از درستی همه قسمتها روی دکمه Submit کلیک کنید.
-    اگر نام domain سایت یکی از کلید واژههای سایت باشد، سود خوبی نصیب شما خواهد کرد. در واقع یکی از موارد استفاده کلید واژهها در اینجا نمایان میشود که وقتی کاربری براساس کلید واژه ای جستجو کند، که در نام domain باشد، این سایت ابتدا به نمایش در می آید.
-    فراموش نکنید فرم ثبت یاهو را دقیقا همانطور که خواسته شده ، پر کنید . ابتدا صفحات help  و FAQ که با "how to suggest your Site  " شروع شده و در آدرس  http://docs.yahoo.com/info/suggest موجود می باشد، مطالعه نمایید.

 این مطلب ادامه دارد...

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

بررسی دقیق آلتاویستا
ثبت سایت در موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی
شناساندن سایت به موتورهای جستجو
قسمت دوم شناساندن سایت به موتورهای جستجو
بهینه سازی موتور جستجو