» اخبار سایت » اینترنت سالم می‌شود

اینترنت سالم می‌شود

11798  تعداد بازدید  |  یکشنبه 27 بهمن ماه 1392

خبرگزاری مهر- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از تدوین و بررسی طرح جامع اینترنت سالم در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح پس از تدوین، برای تصویب نهایی به شورای‌عالی فضای مجازی ارسال می‌شود.

اینترنت سالم می‌شود خبرگزاری مهر- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از تدوین و بررسی طرح جامع اینترنت سالم در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح پس از تدوین، برای تصویب نهایی به شورای‌عالی فضای مجازی ارسال می‌شود.
محمدحسن انتظاری در حاشیه نشست خبری برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، یکی از مباحث اساسی کشور در راستای گسترش هویت اسلامی اینترنتی را رویکرد فضای مجازی سالم عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح فضای مجازی سالم در دستور کار شورای‌عالی فضای مجازی قرار گرفته است. 
وی یکی از بحث‌های مهم این طرح را نظام جامع پالایش حوزه فضای مجازی برشمرد و گفت: برای تدوین نظام جامع اینترنت سالم، اعضای فرهیخته‌ای در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی در حال تهیه سیاست راهبردی این بخش هستند که پس از تدوین نهایی به صحن شورای‌عالی فضای مجازی برده می‌شود. 
انتظاری با بیان اینکه در این طرح، هفت زیرنظام جامع مانند پالایش، محتوا و آموزش دیده شده است در پاسخ به خبرگزاری مهر، طرح اینترنت سالم را طرحی متفاوت از اینترنت پاک که در دولت دهم مطرح شده بود عنوان کرد و گفت: در این طرح مجموعه‌ای از چند نظام پیاده‌سازی خواهد 
شد. 
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: هم‌اکنون مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی برای شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است و این وزارتخانه یک ماه زمان خواهد داشت تا سیاست‌های تعرفه‌ای این شبکه، نحوه رقابت‌پذیر بودن و سیاست‌های رقابتی آن را در قبال سایر شبکه‌های موجود در کشور به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.