» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » افکارتان را درباره طراحان وب اصلاح کنید

افکارتان را درباره طراحان وب اصلاح کنید

افکارتان را درباره طراحان وب اصلاح کنید

7956  تعداد بازدید  |  سه شنبه 14 مرداد ماه 1393

به شخصه فکر می کنم که گروهی از کاربران در مورد حیطه و کسب و کار طراحی وب سایت دچار اشتباهات و تصورات غلطی باشند که بعضا در ابتدا یا در حین کار موجب بروز مشکلاتی خواهند شد .بخش دوم...

 



همیشه طراحی زیبا کاربردی نیست :

 

باید گفت که ” طراحی یک برنامه منظم برای تنظیم بهترین عناصر جهت به انجام رسیدن یک هدف خاص است ” .

شغل یک طراح وب اینست که مطمئن شود طراحی ها زیبا و دل انگیز باشد ، اما این مورد همیشه قابل اعتماد نیست .

رابط کاربری و ایجاد محیطی برای تجربه کاری هدفمند در یک وب سایت باید در راس کار قرار بگیرد. این قضیه باید اینطور درک شود که ایجاد وب سایت بدون در نظر گرفتن نحوه عملکرد آن بسیار ناشیانه است. بسیار مهم است که در مورد چگونگی آنچه کاربران در یک وب سایت انجام می دهند ، فکر کرد که طراحی چگونه می تواند با کاربر تعامل برقرار کرده و وب سایت را در جهت درستی به پیش ببرد .

 

یادگیری آسان HTML و CSS :

این نکته درست هست که آموختن CSS و HTML بسیار راحت است ، اما قابلیت اجرا و طراحی یک صفحه وب فقط به دانستن این دو بر نمی گردد و در دنباله آنها نیاز به آموختن JavaScript, PHP و چیزهای دیگر است .

یادگیری هر یکی از آنها مانند یادگیری زبان های مختلف مثل اسپانیایی ، فرانسوی یا آلمانی است. اما باید ابتدا با اصول اولیه شروع به کار کرد و با گذشت زمان کم کم تجربه بیشتر خواهد شد و به آرامی می توان زبان های دیگر را به کارنامه آموخته های خود اضافه نمود .

همانطور که جهان در حال تغییر است ، حرفه های طراحی وب نیز در حال تغییر هستند و یکی از اصول کلی طراحی وب همین مطالعه و یادگیری تغیییر و تحولات جدید است .

طراحان وب در جای تاریک و دور از معاشرت :

هنوز هم شاید برای بعضی از طراحان وب این موضوع صحت داشته باشد و من فکر می کنم این کار را سخت خواهد کرد و این موضوع با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی قوت پیدا کرده است و همین موضوع از به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ موقعیت شغلی جلوگیری می کند. ایجاد یک شبکه عظیم از همکاران و ارتباط و تعامل با دیگر طراحان وب می تواند یک راه حل عالی برای پیدا کردن مشتریان بالقوه و گسترش کسب و کار طراحی باشد .

همیشه ارتباط اجتماعی و دوری نکردن از تعاملات روزانه می تواند برای یک طراح بسیار مفید باشد و عملکرد کاری را بهبود ببخشد .

 

کار در ساعت های عجیب و غریب :

شاید کار در ساعت های بخصوص برای یک طراح وب بستگی به عوامل مختلفی مثل کارهای روزانه داشته باشد. اما ایجاد ساعات معین و منظم به طراح وب این امکان را می دهد تا به راحتی به تماس های مشتریان پاسخ داده و پشتیبانی خوبی را به عمل آورد. فرض بگیرید که یک طراح وب از شب تا صبح به کار مشغول باشد و تا ظهر روز بعد بخوابد ، خب مطمئنا نیمی از روز و ایجاد کسب و کار مفیدی را از دست خواهد داد که شانس پیدا کردن مشتریان جدید را نیز از بین می برد .

 

اما این موضوع برای تمام افراد مصداق نخواهد داشت به نوعی که من فکر می کنم بیشتر طراحانی که به صورت فری لنسری کار می کنند دوست دارند برای دوری از مزاحمت ها و حواس پرتی های احتمالی از شب ها برای کار استفاده کنند که البته این موضوع روی مشتریان و پشتیبانی کارها تاثیرگذار خواهد بود .

 

طراحان وب به هیچ آموزشی نیاز ندارند :

من می دانم که بعضی از طراحان استعداد خوبی در یادگیری و کسب فوت و فن های کاری دارند. با این حال در اکثر مواقع برای ایجاد یک کار و طراحی خوب نیاز به برخی از آموزش ها است که ممکن است این ها آموزش های آنلاین ، کتاب ها ، مجلات ، وبلاگ ها و … باشد .

البته آموزش های فیزیکی و حضور در کلاس ها نیز می تواند بسیار مفید باشد و فرآیند یادگیری را سریع تر نماید. به طور کل طراحان وب بیشتر اطلاعات و تجربیات خود را از همین سطح وب جمع آوری کرده و با جمع آوری و تلفیق آنها به یک درجه از سطح حرفه ای رسیده اند که بعضا می توان طرح های بسیار خوبی از آنها را مشاهده نمود .

 

طراحان وب با توسعه دهندگان خوب کار نمی کنند :

این موضوع کلا اشتباه است و یک طراح وب با یک توسعه دهنده هدفشان اینست که محیط و تجربه بهتری را برای کاربران ایجاد کنند و حتی بعد از جدایی کاری از همدیگر باز هم هدفشان همین موضوع است. اما شاید بعضی از اوقات یک سری اختلافات کاری در بین آنها پدید آید که مطمئنا حل شدنی هستند و در پایان همه در یک تیم خواهند بود .