» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » افکارتان را درباره طراحان وب اصلاح کنید

افکارتان را درباره طراحان وب اصلاح کنید

افکارتان را درباره طراحان وب اصلاح کنید

7748  تعداد بازدید  |  سه شنبه 14 مرداد ماه 1393

به شخصه فکر می کنم که گروهی از کاربران در مورد حیطه و کسب و کار طراحی وب سایت دچار اشتباهات و تصورات غلطی باشند که بعضا در ابتدا یا در حین کار موجب بروز مشکلاتی خواهند شد . بخش اول..




به شخصه فکر می کنم که گروهی از کاربران در مورد حیطه و کسب و کار طراحی وب سایت دچار اشتباهات و تصورات غلطی باشند که بعضا در ابتدا یا در حین کار موجب بروز مشکلاتی خواهند شد
 .

 

اصولا امروزه هر فردی که یک کتاب طراحی وب را مطالعه کرده باشد ، تصورش اینست که دیگر خدای طراحی است و کسی بالای دست او کار نمی کند، اما واقعا یک طراحی وب شامل دانسته هایی از حیطه های مختلف مثل CSS3, HTML5,Javascript,PHP,jQuery و چیزهای دیگر است که همه با هم می تواند یک طراح وب را به جلو سوق دهد .

پس ما سعی می کنیم تا در این پست برخی از تصورات غلط و البته رایج در مورد یک طراح وب را که بیشترشان هم درست نیستند ، توضیح داده و نکاتی را بیان کنیم ! پس تا انتها با ما باشید .

 

طراحان وب یکه تاز :

بله ، شاید الان دیگر دانستن فوت و فن های ابتدایی و متوسطه در مورد فتوشاپ را همگان بدانند و اگر جلوتر رویم ، حتی اصول اولیه HTML و CSS را از یک کتاب یاد گرفت ، اما مطمئنا دانستن این مهارت های ابتدایی نمی تواند باعث به وجود آمدن یک طراح وب موفق شود .

در واقع طراح وب کسی است که طراحی حرفه ای می داند و اگر سری به سایت هایی مثل hiweb  زده باشید ، درک بهتری از یک طراح حرفه ای را به دست می آورید .

درست است که هر کسی فقط با خواندن و مطالعه و البته تمرین از روی یک یا چند کتاب مفید می تواند وب سایت های در حد متوسط و رو به بالا طراحی کند که این کار یک شبه به دست نمی آید و قطعا نیاز به خواندن و پژوهش بیشتر خواهد بود .

کلا طراحان موفق وب مهارت های آموخته شده خود را بیشتر از طریق تجربه و تمرین و کار کردن های مداوم و افت و خیزهای گوناگون به دست آورده اند. خب این موضوع زمان زیادی را می طلبد و نیاز به صبر و پشتکار واقعی دارد و اینکه بگوییم من می خواهم طراح وب شوم ، خود این موضوع فقط استارت کار است و بقیه مراحل کاملا به اراده ، مطالعه ، تمرین و پشتکار نیاز دارد .

طراحان وب و هنر :

پایه و اساس هر طراحی خوبی مسئله هنر است که در اعماق قلب و روح هر طراح وب بزرگی ریشه دوانده است .

ترکیب بندی ، سلسه مراتب و انتخاب رنگ همان چیزی است که یک طرح را شکل می دهند. تایپوگرافی و انتخاب فونت و تعریف سبک ها و عناصر مهم نیز نقش مهمی در طراحی خواهند داشت. به این صورت که انتخاب متن و رنگ و سبک آن باید موجب خوانایی صفحات وب شود. هر طراحی با در نظر گرفتن اصول کلی و جزیی در طراحی های خود می تواند طرح بندی های خوب از متوسط تا پیشرفته را ایجاد کند .

 

طراحان وب سایت و زندگی آنها :

شاید در گوشه و کنار شنیده باشید که طراحان وب از دست مشتری هایی که درخواست کار رایگان و یا با هزینه بسیار پایین را دارند ، گله مند هستند .اما مشتری ها باید به این موضوع برسند که وب سایت آنها معرف شخصیت و نام تجاری کسب و کار آنهاست و وب سایت نشان دهنده چهره فردی یا تجاری است و قطعا باید برای یک طرح خوب و گاهی هم عالی ، هزینه مناسبی به طراح پرداخت .

زیرا برای طراحی یک وب سایت خوب نیاز به مهارت های مختلف و صرف زمان طولانی دارد و از آنجایی که طراحان وب هم مثل بقیه افراد عادی دارای یک زندگی هستند و باید آن را نیز اداره کنند ، نیازمند دریافت مبلغی معین و مانند بقیه کسب و کارها دارند و نمی توانند وقت و زمان خود را برای کارهای رایگان و کم هزینه و ناچیز صرف کنند. پس بهتر است از طراحان وب معقولانه انتظار همکاری داشت !