» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » گام های نخستین برای طراحی وب سایت

گام های نخستین برای طراحی وب سایت

گام های نخستین برای طراحی وب سایت

8331  تعداد بازدید  |  سه شنبه 14 مرداد ماه 1393

طراحی وب سایت می تواند یکی از مفیدترین مهارت های حرفه ای برای کار کردن باشد. 30 روز اول هر آموختنی ، جزء حیاتی ترین زمان های یادگیری هستند ، زیرا به سادگی افراد بعد از دو تا سه هفته نسبت به آموزش های فرا گرفته شده به خوبی واکنش نشان می دهند .




طراحی وب سایت می تواند یکی از مفیدترین مهارت های حرفه ای برای کار کردن باشد. 30 روز اول هر آموختنی ، جزء حیاتی ترین زمان های یادگیری هستند ، زیرا به سادگی افراد بعد از دو تا سه هفته نسبت به آموزش های فرا گرفته شده به خوبی واکنش نشان می دهند .


طراحی وب سایت یک رشته گسترده است یک نفر گفت :

 من می خواهم طراحی وب سایت یاد بگیرم ” مثل این می ماند که گفته باشد ” من می خواهم چگونگی طبخ غذاها را یاد بگیرم “.

هزاران دستورالعمل مختلف در مورد طراحی وب سایت وجود دارد که دقیقا مثل دستورات پخت و پژ غذا دارای زیرمجموعه ها و نکات ریز و درشت است. کار با ابزارها و به کاربردن تکنیک های بسیار گوناگونی وجود دارد که هر روز نیز بر حجم آنها افزوده شده و بروزرسانی می شوند و هر طراحی باید نسبتا با آنها آشنایی داشته باشد .

از آنجا که طراحی وب سایت یک میدان و زمینه وسیع است ، بسیاری از افراد می پرسند که چگونه و از کجا آغاز کنیم ؟ این سوالی است که هم مردم عادی در ابتدا و حتی طراحان مبتدی نیز نگران آن هستند. ابزارها و اصول و تکنیک های مختلفی برای یادگیری و شروع طراحی وب سایت وجود دارد که هر فردی باید بر اساس ذوق و سلیقه و حالات روانی و علاقه خود یکی از آن روش ها را انتخاب کند .

باید از نرم افزارهایی مثل Dreamweaver شروع کنیم ؟ یا فتوشاپ؟ یا شاید هم باید اول جاوا اسکریپت را یاد گرفت ؟ حقیقت امر اینست که منابع مختلفی برای یادگیری طراحی وب وجود دارد و هر کدام سر جای خود برای یک طراح از واجبات یادگیری است .

اما اصولا برای کدنویسی برنامه Dreamweaver بهترین ابزار است و به شما کمک می کند تا راحتتر و سریعتر در بین کدهای HTML و CSS رفت و آمد کنید. البته شاید بعضی در ابتدا کار با برنامه هایی مثل Notepad را پیشنهاد کنند که به نظر من زمان زیادی را از کاربر تلف می کند. بنابر این برای ابتدای راه استفاده از ابزاری مثل Dreamweaver یک نجات دهنده زمان و یک ابزار خوب برای شروع یادگیری طراحی وب سایت است .

با این گفته ها می توان نتیجه گرفت که تصمیم به یادگیری طراحی وب ، بهتر است از HTML و CSS شروع شود و با قوی تر شدن در این مباحث و تمرین و پشتکار به سراغ تکنیک های بعدی رفت .

 

چرا شما باید با HTML و CSS شروع کنید؟

بسیاری از وب سایتها ( تقریبا 99% آنها ) با HTML ساخته شده اند. کافیست به وب سایت مورد نظر خود رفته و کلیدهای ترکیبی CTRL+U را بزنید ( البته می توان از منو و گزینه “View Source” در مرورگر استفاده کرد ) تا نتیجه کدهای صفحه وب را به راحتی ببینید .

یک کتاب کافی نیست

آیا فکر می کنید می توان با یک کتاب حرفه ای شد ؟ آیا یادگیری شما به صورت روزمره است ؟ آیا شما برای یادگیری مفاهیم و دستورات به صورت 3 روز در هفته کار می کنید ؟ مطمئنا تلاش و یادگیری روزانه بسیار بهتر از شروع کار به صورت روزهایی است که در بین آنها فاصله افتاده است. گرچه این روش بیشتر به درد کسانی می خورد که مشغله خیلی زیادی ندارند و زمان کافی برای یادگیری به صورت روزانه دارند .

اما واقعا چگونه باید یک ثبات در یادگیری به وجود آورد؟ آیا راه هایی برای بهبود ثبات و نظم برای یادگیری وجود دارد ؟

به نظر من جواب همه این سوال ها به خود فرد بر می گردد که چقدر برای یادگیری انگیزه دارد و چه مقدار پشتکار و همت از خود نشان می دهد !

 

ایجاد یک لیست

هنگامی که می خواهید کاری خاص مثل یاد گرفتن یک آموزش را انجام دهید ، بهتر است قبل از هر کاری در مورد زمان و مکان آن نیز فکر کنید. مهم ترین بخش فراگیری یک طراح وب ، زمان و البته مکان مناسب است. مثلا بعضی افراد بلافاصله بعد از بیدار شدن شروع به مطالعه می کنند و برخی دیگر ابتدا به کارهای روزمره خود مثل خرید و ورزش رسیده و سپس یادگیری را شروع می کنند .

 

ایده خوب اینست که یک چک لیست مناسب از کارهای روزمره خود تهیه کنید و یک زمان عالی که در آن بیشترین تمرکز را دارید برای آموزش دیدن انتخاب کنید ، گرچه هیچ وقت مکان را دست کم نگیرید و یک مکان خوب بی سر و صدا و خالی از تشنج می تواند کمک کننده خوبی برای شما باشد .

 

انگیزه لازم

برای یادگیری مباحث طراحی وب ، انگیزه از مهم ترین بخش های کار است .شاید افراد بسیاری وارد این حیطه شده باشند، اما اکثر آنها به دلیل گستردگی کار و نداشتن انگیزه لازم از ادامه یادگیری سر باز زده اند. به عنوان مثال خود من با دیدن وب سایت های زیبا و اینترفیس های جذاب ، بسیار مشتاق می شوم تا تکنیک های جدید را یاد بگیرم. پس مطمئنا انگیزه و تلاش و پشتکار از واجبات امر است .

 

آنچه از شما انتظار می رود ؟

اگر با گشت و گذار به این مطلب رسیده اید ، من می خواهم به شما کاربر مبتدی که قصد یادگیری مباحث طراحی وب را دارید بگویم که سرعت و هیجان خود را در حال حاضر کمتر کنید و عجله را در این رشته فراموش کنید. کاری که یک فرد مبتدی و حتی حرفه ای می تواند انجام دهد اینست که مباحث مورد نظرش را با آهستگی و تمانینه و تمرکز بیشتری دنبال کند و نباید نادیده گرفت که عجله کردن در یادگیری این مباحث خیلی به صلاح کاربر نیست .