» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » در طراحی وب سایتتان عکس پس زمینه را فراموش نکنید

در طراحی وب سایتتان عکس پس زمینه را فراموش نکنید

در طراحی وب سایتتان عکس پس زمینه را فراموش نکنید

8447  تعداد بازدید  |  سه شنبه 14 مرداد ماه 1393

استفاده از عکس و تصویر برای یک وب سایت امروزه در حال تبدیل شدن به یک تکنیک محبوب است. بکارگیری تصاویر بزرگ می تواند یک وب سایت را در جهت بفروش رساندن بیشتر ، جذب بازدیدکنندگان و یک راه بسیار عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات شاخص کمک برساند . بخش دوم..




تصاویر تار

 

مطمئنا با بالا رفتن سرعت اینترنت در کل جهان و صحبت از سرعت های گیگی ، طراحان وب به سمتی رفته اند تا بیشتر از تصاویر با اندازه های بزرگتر استفاده کنند. البته یکی از فنون بکارگیری تصویر در پس زمینه وب سایت ، استفاده از عکس های تار یا Blur است که این کار اگر به درستی انجام شود می تواند تاثر بسزایی در جذب و جلب توجه کاربران داشته باشد.

استفاده از بکگراندهای تار می تواند توجه کاربران را به یک نقطه خاص معطوف کرده تا بازدیدکننده بتواند به خوبی و بدون حواس پرتی به مطالعه محتوا و چارچوب کلی وب سایت بپردازد .

در حالی که شاید استفاده از تصاویر تار در ابتدا موجب شود تا کاربر به راحتی عکس و مفهوم درون آن را درک نکند ، اما این روش بسیار موثر است و باعث می شود تا بازدید کننده بیشتر روی تصویر فوکوس کرده تا مفهوم آن را درک کند. البته استفاده از این روش نباید بیش از حد اغراق آمیز باشد و مطمئن شوید که تصاویر تار باز هم به خوبی توسط کاربران شناسایی می شوند .

اما نباید این مسئله باعث شود تا شما از تصاویر ضعیف و بدون کیفیت استفاده کنید ، پس هنوز هم باید از تصاویر با رزولوشن و کیفیت بالا استفاده کرد .

 

زوم درونی و زوم بیرونی :

این تکنیک و استفاده از تصاویری با زوم بالا در مورد تصاویری در اندازه های بسیار بزرگ ، کارساز است. البته در بکارگیری این تصاویر نیز باید مراقب بوده تا رویکرد کلی تصویر و پیامی که می خواهد انتقال دهد را دچار مشکل نکند.

استفاده از عکس های بزرگ به صورت زوم بالا می تواند یک وب سایت را به طرحی زیبا و گیرا تبدیل نماید. البته در همه طرح ها هم زوم بالا ملاک قرار نمی گیرد و در مورد تصاویری که نمایی دورتر را نمایش می دهد را می توان به صورت زوم کوچک به کار برد .

اما مسئله ای که در مورد تصاویری با نمای کوچک وجود دارد ، نمایش آنها در موبایل ها و دستگاه های هوشمند است و به همین خاطر باید مراقب بود تا عکس های اینچنینی به خوبی در این دستگاه ها پیام ها را برساند .

تایپوگرافی

یکی از مهمترین مسائل هنگام انتخاب تصاویر ، امکان قرارگیری متن بر روی عکس ، در کنار عکس یا ادغام با تصویر است .

قرار دادن متن بر روی تصاویر پس زمینه وب سایت یکی از مهم ترین فنون کلیدی در طراحی است که طراح باید در ابتدا فکری هم برای خوانا بودن و رنگ بندی و نوع و اندازه فونت ها نیز بنماید .

شاید بهترین مکان برای استفاده از فضای سفید درون وب سایت ، قرار دادن متن ها در این مکان ها باشد و یا می توان در مورد تصاویری که در گوشه راست یا چپ وب سایت قرار می گیرند ، متن را در قسمت مقابل آن قرار داد.

گاهی اوقات هم تصاویری که استفاده می شوند ، نیاز است تا قسمتی از آن پوشیده بماند . متن را می توان به همراه لوگو یا آرم در بالا یا پایین و یا در هر جایی از تصویر قرار داد .

 

پترن ها و تکسچرها :

استفاده از الگوها و بافت هایی به صورت Pattern یا Texture در پس زمینه تصویر وب سایت نیز یکی دیگر از راه حل های خوب در بکارگیری این تکنیک است . بکارگیری بافت ها می تواند یک طرح متوسط را به طرحی مدرن و عالی بدل نماید . فقط در استفاده از پترن ها توجه داشته باشید که نباید بیش از حد در چشم بوده و کلیت تصویر را خدشه دار کند و می بایست از پترن هایی هدفمند و یکسان با تصویر استفاده نمود .

 

نتیجه :

شاید استفاده از تصاویر پس زمینه در وب سایت های فارسی بسیار کم دیده شود ، اما بکارگیری بکگراندها در طرح وب سایت می تواند حسی خوب و عالی همراه با توجه را به کاربر القاء کند و از قدیم گفته اند که یک تصویر به اندازه هزار کلمه حرف برای گفتن دارد. اما آنچه یک طراح را مجاب به استفاده از تصاویر بزرگ در صفحات وب می کند ، شرایط و تجربیات و درخواست های مشتریان از یک طراح است .

اما چیزی که در انتهای این مطلب لازم است تا به آن اشاره شود اینست که همیشه مهم ترین قانون در طراحی وب سایت ، خوانا بودن و قابل فهم بودن تمام عناصر و المان های بکار رفته می باشد .